Avatar billede matsku Nybegynder
26. maj 2009 - 21:55 Der er 1 kommentar

hjælp til opret.php

her er opret.php
Hey ville lige høre om der var noget hjælp og hente:P

Vi har lavet et brugersystem som ik virker. Den gider ik oprette bruger vi kan bare ikke finde fejlen.

<? include("inc/sql.php"); ?>

<html>

<head>

<body bgcolor="#25323D" text="white"    <link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css">

</head>

<h1>Opret - > 2</h1>

<p align="center"><?

if ($submit) {

if (!$username || !$password || !$password2 || !$email || !$sex) {

$fail .= "<li>Du udfyldte ikke alle felterne.<br>";

}

addslashes($username);

$username_check = mysql_query(SELECT id FROM users WHERE(username='$username')");

if (mysql_num_rows($username_check) > 0) {

$fail .= "<li>Brugernavnet er optaget.<br>";

}

if (strlen($username) > 15) {

$fail .= "<li>Username må max være 15 karakterer langt. Dit er ".strlen($username)." karakterer langt.<br>";

}

if (strlen($username) < 3) {

$fail .= "<li>Username skal minimum være 3 karakterer langt.<br>";

}

if ($username == "") {

$fail .= "<li>Du skal skrive et brugernavn.<br>";

}

if (ereg("<", $username)) {

$fail .= "<li>Brugernavn må ikke indeholde html tags.<br>";

}

if (ereg("\"", $username)) {

$fail .= "<li>Brugernavn må ikke indeholde \".<br>";

}

if (ereg(",", $username)) {

$fail .= "<li>Brugernavn må ikke indeholde \".<br>";

}

if (ereg("%", $username)) {

$fail .= "<li>Brugernavn må ikke indeholde %.<br>";

}

if (ereg("'", $username)) {

$fail .= "<li>Brugernavn må ikke indeholde '.<br>";

}

if (ereg("\.", $username)) {

$fail .= "<li>Brugernavn må ikke indeholde \".\".<br>";

}

if (ereg("^ ", $username)) {

$fail .= "<li>Brugernavn må ikke starte med [Space].<br>";

}

if (substr($username, -1) == " ") {

$fail .= "<li>Brugernavn må ikke ende på space.<br>";

}

if (eregi("[^a-z0-9] ",$username)) {

$fail .= "<li>Ulovlige tegn i username. Brug kun A-Z, a-z og 0-9<br>";

}

if ($password == "") {

$fail .= "<li>Du skal skrive et password.<br>";

}

if ($password != $password2) {

$fail .= "<li>De 2 password er ikke ens.<br>";

}

if (strlen($password) < 6) {

$fail .= "<li>Password skal minimum være 6 bogstaver/tal langt.";

}

if (strlen($password) > 16) {

$fail .= "Password må max være 16 bogstaver/tal langt.";

}

if (!ereg("@",$email) && !ereg(".",$email)) {

$fail .= "<li>Ugyldig email adresse.<br>";

}

if (ereg("commander", strtolower($username))) {

$fail .= "<li>Brugernavn må ikke indeholde \"Commander\".<br>";

}

if ($sex != "han" && $sex != "hun")

{

$fail .= "<li>Du skal vælge enten dreng/mand eller pige/kvinde i køn.<br>";

}

if (!$fail) {

$kryppassword = md5($password);

$time=time();

mysql_query("INSERT INTO users (username,kryppassword,email,sex,figur,usernamecolor,oprettet) VALUES('$username','$kryppassword','$email','$sex','standard-$sex.gif','white','$time')") or die(mysql_error());

$oprettet = ok;

print "<center><body bgcolor='#25323D'><h1>Brugeren er oprettet</h1><h2>Du kan logge ind på Citi-Chat,<br>Oppe i toppen af designet.</h2>";

} else {

print $fail;

}

if (!$oprettet)

{

?>

</p>

<form action="opret.php" method="post">

<table border="0" width="100%" cellpadding="0" cellspacing="0">

<tr>

<td width="448">Brugernavn:</td>

<td width="523"><input type="text" name="username" value="<?=$username?>" maxlength="10">

                </td>

<td>&nbsp;</td>

</tr>

<tr>

<td width="448">Adgangskode: </td>

<td width="523"><input type="password" name="password" value="<?=$password?>">

                </td>

<td>&nbsp;</td>

</tr>

<tr>

<td width="448">Gentag Adgangskode: </td>

<td width="523"><input type="password" name="password2" value="<?=$password2?>">

                </td>

<td><br></td>

</tr>

<tr>

<td width="448">E-mail: </td>

<td width="523"><input type="text" name="email" value="<?=$email?>">

                </td>

<td><br></td>

</tr>

<tr>

<td width="448" height="6">Køn: </td>

<td width="523" height="6">

                <p>Dreng <input <? if ($sex=="han") { print "checked "; } ?>type="radio" value="han" name="sex" size="20"> &nbsp;Pige <input <? if ($sex=="hun") { print "checked "; } ?> type="radio" value="hun" name="sex">

                </p>

</td>

<td height="29" rowspan="2">&nbsp;</td>

</tr>

<tr>

<td width="448" height="12">

                <p></p>

</td>

<td width="523" height="12">    <p align="left"><br><input type="submit" value="Opret" name="submit"></td>

</tr>

</table>

<?

}

?></form>

<p align="center">&nbsp;</p>

</body>

</html></SCRIPT>

Ved ik om der er fejl i sql så den får i os lige.

CREATE TABLE `users` (

  `id` int(5) NOT NULL auto_increment,

  `username` varchar(15) NOT NULL default '',

  `kryppassword` varchar(32) NOT NULL default '',

  `x` int(3) NOT NULL default '0',

  `y` int(3) NOT NULL default '0',

  `spir` decimal(19,15) NOT NULL default '0.000000000000000',

  `onlinetid` int(10) NOT NULL default '0',

  `onlinechat` int(10) NOT NULL default '0',

  `logins` int(4) NOT NULL default '0',

  `figur` varchar(120) NOT NULL default '',

  `room` int(4) NOT NULL default '0',

  `roomname` varchar(50) NOT NULL default '',

  `roombg` varchar(15) NOT NULL default '#A0BEBF',

  `roombgpic` varchar(50) NOT NULL default '',

  `roommax` int(2) NOT NULL default '0',

  `roomlukind` enum('ja','nej') NOT NULL default 'ja',

  `roomstatus` tinyint(1) NOT NULL default '0',

  `usernamecolor` varchar(30) NOT NULL default '',

  `rum` int(4) NOT NULL default '0',

  `status` tinyint(1) NOT NULL default '0',

  `alder` int(2) NOT NULL default '0',

  `email` varchar(50) NOT NULL default '',

  `sex` char(3) NOT NULL default '',

  `answer` int(10) NOT NULL default '0',

  `emote` varchar(15) NOT NULL default '',

  `startfrom` int(6) NOT NULL default '0',

  `botmes` varchar(200) NOT NULL default '',

  `roomvisits` int(4) NOT NULL default '0',

  `oprettet` int(10) NOT NULL default '0',

  `fisk` int(3) NOT NULL default '0',

  PRIMARY KEY  (`id`),

  UNIQUE KEY `id` (`id`,`username`)

) ENGINE=MyISAM  DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=19 ;

--

-- Data dump for tabellen `users`

--

INSERT INTO `users` (`id`, `username`, `kryppassword`, `x`, `y`, `spir`, `onlinetid`, `onlinechat`, `logins`, `figur`, `room`, `roomname`, `roombg`, `roombgpic`, `roommax`, `roomlukind`, `roomstatus`, `usernamecolor`, `rum`, `status`, `alder`, `email`, `sex`, `answer`, `emote`, `startfrom`, `botmes`, `roomvisits`, `oprettet`, `fisk`) VALUES

Håber sku der er nogen der kan hjælpe:) ville være dejligt
Avatar billede matsku Nybegynder
26. maj 2009 - 23:16 #1
okay fandt selv fejlen. den ligger her i denne fil
linie 23. hvor den siger: Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /customers/cronic.dk/cronic.dk/httpd.www/lukind.php on line 23

<?

if ($empty) {
print "
<body onunload=\"win = window.open('lukind.php?uid=$uid&action=afvis','','width=300,height=100')\">
";
exit;
}

if ($frame) {
print "
<frameset rows=\"100%,*\" border=\"0\">
  <frame src=\"lukind.php?uid=$uid\">
  <frame src=\"lukind.php?empty=true\">
</frameset>
";
exit;
}

include("../inc/sql.php");

$time = time();
$select_chatten = mysql_query(SELECT id FROM users WHERE `username`='Chatten')");$row_chatten = mysql_fetch_array($select_chatten);

$select_info = mysql_query("SELECT username,room FROM users WHERE(id='$id')");
$row_info = mysql_fetch_array($select_info);

$select_info2 = mysql_query("SELECT rum FROM users WHERE(id='$uid')");
$row_info2 = mysql_fetch_array($select_info2);

if ($action=="afvis") {
mysql_query("INSERT INTO chat (rum,text,time,f,t) VALUES('$row_info2[rum]','Du blev afvist af $row_info[username].','$time','$row_chatten[id]','0')");
print "<script>window.top.close()</script>";
exit;
}
if ($action=="lukind") {

mysql_query("INSERT INTO chat (rum,text,script,time,f,t) VALUES('$row_info2[rum]','$row_info[username] beder om at komme ind.','parent.bot.location=\"bot.php?action=changeroom&rum=$row_info[room]&li=true\";','$time','$row_chatten[id]','$uid')");

print "<script>window.top.close()</script>";
exit;
}

$select_info = mysql_query("SELECT username FROM users WHERE(id='$uid')");
$row_info = mysql_fetch_array($select_info);

$framecheck=true;
include("inc/header.php");

print "
<center>
$row_info[username] beder om at komme ind i din Lejlighed.
<form>
<input type=\"button\" value=\"Luk Ind\" onclick=\"top.location='lukind.php?action=lukind&uid=$uid'\" class=\"submit\">
<input type=\"button\" value=\"Afvis\" onclick=\"top.location='lukind.php?action=afvis&uid=$uid'\" class=\"submit\">
</form>

<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"5;url=java script:window.top.close()\">
";
?>