Avatar billede torotune Nybegynder
26. maj 2009 - 14:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til XML-udtræk

Hej,

Jeg kan ikke helt få held til at dykke ned i denne XML og få fremvist data i f.eks. en datalist Hvis jeg intet definerer i Xpath, udskriver den en liste med numrene på bilerne i demo-eksemplet, hvis jeg begynder at rode med Xpath kommer den enten med en fejl eller intet resultat.

Her vil jeg for ekspempel gerne prøve at lave et udtræk på bilen med nummer 44700012:

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head runat="server">
    <title></title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>

<asp:XmlDataSource ID="XmlDataSource" DataFile="http://ws.bilinfo.dk/carxml/xmlfeed/?username=demo&password=demo"
runat="server" XPath="car[@number='44700012']/dealer_data"></asp:XmlDataSource>

    <asp:DataList id="MyDataList" DataSourceId="XmlDataSource" runat="server">
      <ItemTemplate>
        <table>
          <tr>
            <td>
            </td>
            <td>
              <b>Nummer:</b> <%#Eval("dealer_number")%><br>
              <b>Navn:</b> <%#Eval("dealer_name")%><br>
            </td>
          </tr>
        </table>
      </ItemTemplate>
    </asp:DataList>

    </div>
    </form>
</body>
</html>
Avatar billede softspot Forsker
26. maj 2009 - 14:46 #1
Hvordan ser XML-strukturen ud?
Avatar billede torotune Nybegynder
26. maj 2009 - 15:58 #2
Avatar billede softspot Forsker
26. maj 2009 - 16:17 #3
Prøv med:

XPath="/cars/car[@number='44700012']/dealer_data"
Avatar billede torotune Nybegynder
26. maj 2009 - 20:17 #4
Hmm.. så kommer den med fejlen:

DataBinding: 'System.Web.UI.WebControls.XmlDataSourceNodeDescriptor' indeholder ikke en egenskab med navnet 'dealer_number'.
Avatar billede torotune Nybegynder
06. august 2010 - 11:46 #5
Lukker