Avatar billede tommysteg Nybegynder
26. maj 2009 - 13:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

If Then Else

Jeg har lidt problemer med, at får min macro til at fungere, og håber der en som kan hjælpe lidt! Macroen går i stå i min IF-Then-Else funktion. Jeg har lavet en Userform, og i en combobox har jeg to valgmuligheder - Long og Short. Jeg er kommet så langt, men kan ikke få min IF-funktion til, at fungere:

If Me.Salgkøb.Value = "Long" Then

RowCount = Worksheets("Ark1").Range("A1").CurrentRegion.Rows.Count
With Worksheets("Ark1").Range("A1")
.Offset(RowCount, 0).Value = Date
.Offset(RowCount, 1).FillDown
.Offset(RowCount, 2).FillDown
.Offset(RowCount, 3).Value = -1

ElseIf Me.Salgkøb.Value = "Short" Then

RowCount = Worksheets("Ark1").Range("A1").CurrentRegion.Rows.Count
With Worksheets("Ark1").Range("A1")
.Offset(RowCount, 0).Value = Date
.Offset(RowCount, 1).FillDown
.Offset(RowCount, 2).FillDown
.Offset(RowCount, 3).Value = 1

End If

End Sub

Håber i kan være behjælpelige

Tommy
Avatar billede fusion-it Nybegynder
26. maj 2009 - 14:03 #1
men kan ikke få min IF-funktion til, at fungere:
Hvad fejl får du ?
Avatar billede j3ppah Novice
26. maj 2009 - 14:08 #2
Kan ikke se hvorfor det ikke burde virke, men bare lige for at prøve, så prøv at lave det i to If sætninger. eller prøv at smide en else i bunden hvor du laver en eller anden check. fx sæt a1 til at være FEJL. Bare for at se om den hopper ned i Else i stedet for ElseIf

Prøv lige det og se om den hopper ned i Else, hvis du har sådan en i bunden.
selvom den burde hoppe ind i ElseIf Me.Salgkøb.Value = "Short" Then
Avatar billede tommysteg Nybegynder
26. maj 2009 - 14:20 #3
Jeg får følgende fejl:

Compile Error: Else without If
Avatar billede tommysteg Nybegynder
26. maj 2009 - 14:27 #4
Ups - har fundet min fejl - mangler to End With i macroen...