Avatar billede jonas_h Nybegynder
26. maj 2009 - 13:27 Der er 1 løsning

Usercontrol og properties

Jeg har lavet en ascx-control hvor jeg har en dropdown box og et tilhørende selectedChange event. I dette event bliver en property i code-behind filen sat og skal bruges senere. Når jeg derefter trykker på en knap, som er et andet event, er den property fra før null. Bliver alt nulstillet ved hvert postback?

Et kode eksempel (som ikk giver mening, men som viser problemet)

public partial class kontrol : UserControl
{
  public string MinProperty{get;set;}

  void SelectedChangeEvent(obj sender, eventargs e)
  { MinProperty = "SAT!"; }

  void ButtonOnclickEvent(obj sender, even...)
  { MinProperty.ToLower()}
}

Når jeg først kører selected change kan jeg se i debug at alt bliver sat som det skal. Men når jeg krøer min buttononClick er det som om, det hele er nulstillet... Kan ikke helt få det til at give mening, da jeg har en masse paneler og deres "visible" status bliver gemt fint nok mellem postbacks.
Avatar billede jonas_h Nybegynder
26. maj 2009 - 13:52 #1
Har fundet problemet selv.

Hvis andre støder på det, er svaret at bruge view state.

F.eks.
public string MinProperty
{
  set{ViewState["MinProperty"] = value;}
  get{return ViewState["MinProperty"];}
}

Skal dog være opmærksom på, at de ting man gemmer i viewstate skal være serializable...