Avatar billede zuran Nybegynder
22. maj 2009 - 02:27 Der er 16 kommentarer

Antal loaded bytes ved hjemmeside

Er det muligt at foretage handlinger, mens en internet side loades? F.eks for hver kilobyte der loades, skal en variabel opdateres.

Kan det evt. lade sig gøre med HttpWebRequest?

Mange tak på forhånd.
Avatar billede windcape Praktikant
22. maj 2009 - 15:16 #2
Eksempel:

HttpWebRequest request  = (HttpWebRequest)WebRequest.Create("foo");
HttpWebResponse response = (HttpWebResponse)request.GetResponse();
using(Stream stream = response.GetResponseStream())
using(StreamReader reader = new StreamReader(stream))
{
    // For hver linje indlæst html, kunne du opdatere din progress
    reader.ReadLine();
}
Avatar billede zuran Nybegynder
22. maj 2009 - 16:39 #3
Hej.

Jeg var mere ude efter handling, for hver kilobyte PHP/ASP eller lign der var loaded.

Men dit overstående eksempel aflæser kun HTML linjer?
Avatar billede windcape Praktikant
22. maj 2009 - 20:26 #4
GetResponseStream() retunere dig en alm. stream, så du kan benytte den som du har lyst til.

Jeg omskrev bare en del af MSDNs eksempel, da jeg gik ud fra du havde normalt kendskab til netværksprogrammering i .NET ;-)
Avatar billede zuran Nybegynder
22. maj 2009 - 22:04 #5
Jeg forstår blot ikke helt, hvordan jeg kan få lov til at udføre noget, for hver kilobyte der er loaded. Det gælder alt kode, så det er ikke kun HTML der skal regnes med, og ej heller kun PHP.

Jeg ville blive meget taknemmelig, hvis du kunne give mig et eksempel på netop det.

Udover det, så kunne jeg ikke få dit eksempel til at fungerer korrekt. Uanset hvilken side, jeg prøvede at få respons fra, så blev:

using(StreamReader reader = new StreamReader(stream))
{
    // For hver linje indlæst html, kunne du opdatere din progress
    reader.ReadLine();
}

kun kørt en enkelt gang. Er det ikke sat op som en løkke, så alle linjer køres igennem, en ad gangen?
Avatar billede windcape Praktikant
24. maj 2009 - 09:29 #6
Nej da, det skal du kode selv.
Avatar billede zuran Nybegynder
24. maj 2009 - 17:39 #7
Ja ok, en løkke har jeg nu fået sat på, og det virker ganske udemærket til HTML.

Men hvad med PHP/ASP?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2009 - 13:45 #8
Din client kode er fuldtsændig ligeglad med om URL er static HTML eller dynamisk HTML genereret af PHP, ASP eller noget andet.
Avatar billede zuran Nybegynder
25. maj 2009 - 18:31 #9
Jeg tænkte nu mere på noget som database håndtering eller lign, foretaget via PHP eller ASP.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2009 - 22:26 #10
Den kode kan heller ikke se om data er hentet fra en database eller ej.
Avatar billede zuran Nybegynder
31. maj 2009 - 16:57 #11
Nej, det ved jeg godt. Jeg prøver lige at uddybe mig.

Lad os nu sige, at dokumentet der aflæses, indeholder en mysql query, der går ind og opdaterer noget i en database tabel.

Dette vil jo ikke blive talt med? Det skal det, og det skal alt andet også.

Håber det var mere tydeligt :)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2009 - 03:08 #12
Hvad er det du vil måle.

Antal bytes der sendes fra seb server til browser?

Det har du fået svar på. Trafikken mellem web server og database tæller ikke med der.

Noget andet?

Så forklar præcist hvad.
Avatar billede zuran Nybegynder
07. juli 2009 - 14:17 #13
Et eksempel:

<?php
$i = 0;

while (99 >= $i)
{
    $i++;
}
?>

Overstående fylder godt nok kun 52 tegn, altså 52 byte. Dog når det bliver afviklet, vil "$i++;" blive kørt 99 gange. Da "$i++;" allerede er listet, vil man så kun skulle beregne 98 gange med. Altså, "$i++;" fylder 5 tegn (5 byte), og det ganget med 98, altså 490 byte. 490 + 52 = 542 byte i alt.

Kort sagt, alt skal beregnes med.

Meningen er, at sætter jeg en applikation til at besøge en side på nettet, så skal en eventuel uendelig løkke ikke kunne få hele systemet til at crashe, da der maxmimalt må loades et bestemt antal kb (eksempel).
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2009 - 14:42 #14
Den kode der sender 0 bytes fra server til browser fordi den ikke outputter noget.

Det lyder som om du vil have antal bytes i den PHP der eksekveres. Det kender jeg ikke nogen maade til at faa. Jeg har heller aldrig hoert om nogen som var interesseret i den oplysning foer.

Da det foregaar rent server side er det ikke noget som browser kan se eller kontrollere.
Avatar billede zuran Nybegynder
03. august 2009 - 15:26 #15
Hm, ok. Smid et svar begge to, så vi kan få lukket herfra.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. august 2009 - 21:44 #16
ok