Avatar billede mjall0w Nybegynder
21. maj 2009 - 14:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Webbrowser giver mig ofte - objektreferencen er ikke indstillet til en forekomst af et objekt.

Hej.

Jeg har lavet en application, hvor jeg har en synlig webbrowser der selv klikker sig rundt på forskellige sider.
Desværre får jeg ofte den fejl at:
Objektreferencen er ikke indstillet til en forekomst af et objekt.

Når jeg prøver at hente indholdet af en frames HTML kode eller længde.
if (webBrowser1.Document.Window.Frames[2].Document.Body.InnerHtml.Length < 5)
            {
                return true;
            }
Når jeg får fejlen og tjekker programmet efter, ligner det godt nok at den har loadet siden færdig, men får altså alligevel fejlen.
Den resulterer selvfølgelig i at programmet stopper, og det er selvfølgelig ret trælst.

Kan jeg på en eller anden måde undgå denne fejl, eller hvad jeg kan gøre i mod det?
Har allerede sat funktioner ind der tjekker om websiden er færdig med at loade siden og alt det der, men problemet opstår ret ofte alligevel.

Håber I kan hjælpe,
og god helligdag derude :)
Avatar billede windcape Praktikant
22. maj 2009 - 15:17 #1
Du kunne jo, åbenlyst nok, validere om objektet er instansiseret!

Eller være doven og bare catche det som enhver anden exception.
Avatar billede mjall0w Nybegynder
26. maj 2009 - 02:24 #2
Har prøvet med:
            if (webBrowser1.Document.Window.Frames[2].Document.Body.InnerHtml == null)
            {

men det nytter ikke.
Ved ikke lige hvordan jeg skal catche den, da jeg ikke opretter et nyt object, men benytter mig af et allerede eksisterende object.
Avatar billede mjall0w Nybegynder
26. maj 2009 - 02:26 #3
Glem det, tror vidst bare jeg burde være gået i seng med den kommentar der :p
Prøver lige at teste det igennem og se om jeg får nogen fejl.
Avatar billede mjall0w Nybegynder
10. oktober 2010 - 22:29 #4
lukker.