Avatar billede rar_jacobsen Nybegynder
21. maj 2009 - 04:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Får fejl ved Insert i MySQL

Hey derude,

Jeg har nu valt at kaste håndklædet i ringen og give op. Jeg har nedenstående string som fungere lige indtil jeg tilføjer :
MySQLComm_1.Parameters.AddWithValue("@PhotoName", SqlDbType.VarChar).Value = CType(FileExt.ToString.ToLower, String)

Når jeg tilføjer den så får jeg følgende fejl : Inputstrengen var ikke i et korrekt format.

Jeg ved der ligger en fejl lige præcis der fordi hvis ovenstående step fjernes og jeg tilføjer værdien direkte i strengen så er der ingen fejl??

Er der noget jeg har overset ved tilføjelse af VarChar værdier???

Dim strMySQL As String = "INSERT INTO app_PhotoAlbum_Photos (PhotoName, PhotoUploaded, PhotoStatus, PhotoAlbumID) VALUES(@PhotoName, Now(), 1, @PhotoAlbumID);"
                strMySQL = strMySQL & "SELECT LAST_INSERT_ID();"
                Dim MySQLComm_1 As New MySql.Data.MySqlClient.MySqlCommand(strMySQL, MySqlConn)
                MySQLComm_1.Parameters.AddWithValue("@PhotoName", SqlDbType.VarChar).Value = CType(FileExt.ToString.ToLower, String)
                MySQLComm_1.Parameters.AddWithValue("@PhotoAlbumID", SqlDbType.Int).Value = PhotoAlbumID
                Try
                    MySqlConn.Open()
                    PhotoID = MySQLComm_1.ExecuteScalar()
                Catch ex As Exception
                    Response.Write(ex)
                Finally
                    MySQLComm_1.Dispose()
                    MySqlConn.Close()
                End Try

Håber I kan hjælpe :)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. maj 2009 - 15:24 #1
Jeg mener ikke at AddWithValue tager parameter navn og parameter type som argument.

Enten kalder du AddWithValue med navn og vaerdi eller saa kalder du en Add og saetter Value property bagefter.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2009 - 03:11 #2
Kommet videre ?
Avatar billede rar_jacobsen Nybegynder
29. januar 2013 - 22:16 #3
lukker