Avatar billede p_svenning Nybegynder
20. maj 2009 - 14:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvem kan hjælpe mig med at fjerne et komma???

Ewire skifter grænseflade, før skulle prisen over i deres system som fx 20,00 og nu skal den over som 2000, jeg skal have fjernet det komma, men er løbet tør for id'er, håber der er en der kan hjælpe.
Det er siderne "buy.asp og "confirm.asp i shoppen http://www.0nline-sexshoppen.dk det handler om.
Siden "buy.asp" sender information til mig om ordren via email og prisen videre til "confirm.asp" hvis "klik her for betaling med betalingskort" knappen er klikket, I er velkomne til at prøve, skriv blot "eksperten" i navn og adressefelterne.
Den javascript jeg har store forhåbninger om kan klare problenet er den på siden "confirm" fra linie 291.

<script type="text/javascript">
    // opens the eWIRE payment window...
    function ewire_openpaymentwindow() {
    nHeight = 476;
    nWidth = 414;
    nLeft = (screen.width/2) - (nWidth/2)
    nTop = (screen.height/2) - (nHeight/2)

    window.open(
                        "2payment_send.asp?price=" + price, ***denne linie virker nu med deres gamle system og sender prisen til ewire med 2 decimaler
                        // "netPayment_start.asp?price=" + price, ***denne linie er til brug med deres nye system, hvor kommaet skal fjernes
    "micropayment",
    "height=" + nHeight + ", width=" + nWidth + ", left=" + nLeft + ", top=" + nTop + ", status=1, location=0"
                        // "netPayment_start.asp?price=12345&order=00367894", *** denne linie virker med den statiske pris 12345, men deres nye system virker ikke hvis der er et komma
    );
    }
    </script>

Om ønsket sender jeg naturligvis de originale filer
Avatar billede fusion-it Nybegynder
20. maj 2009 - 15:01 #1
bliver prisen ikke hentet fra DB?

Så er det der du skal kigge:)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
20. maj 2009 - 15:09 #2
1.  » Forside
  2. » Spørgsmål og Svar
  3. » Programmering
  4. » Java
Det har da aldrig set skyggen af java???
Det er ASP...

Men en løsning kunne være at betragte prisen som en textstreng, og så "klippe" de to sidste cifre og alle de, på nær de tre sidste ud og sætte dem sammen til en ny pris (formateret_pris) og så sende dette.

Se eventuelt mere her: http://www.eggheadcafe.com/community/aspnet/5/32089/how-to-use-substring-func.aspx
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
20. maj 2009 - 15:10 #3
forkert copy/paste...

her:
mid(string,startindex,no_of_chars)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2009 - 16:28 #4
Der er nok den klassiske "JavaScript starter med Java saa ....".
Avatar billede p_svenning Nybegynder
20. maj 2009 - 16:53 #5
Nej, prisen kommer ikke fra en DB...
Avatar billede p_svenning Nybegynder
20. maj 2009 - 16:56 #6
Det er oprindeligt ren html, det er ewire der ville have disse filer døbt om til .asp, det er kun endelsen på filnavnet der er ændret, ikke indeholdet. Jeg er løbet så meget panden i muren på denne opgave at jeg helst ønsker en løsning og ved ikke om det er tilladt at give en gave, eller om man kan ændre sin pointgivning???
Avatar billede fusion-it Nybegynder
20. maj 2009 - 18:56 #7
Hvor kommer prisen så fra ?
Avatar billede p_svenning Nybegynder
26. maj 2009 - 09:44 #8
Prisen på varene registreres i en cookie, der så læses og sammenregnes på siden "buy.asp". Priserne er nød til at være rigtige, dvs med DKK 123,00 hele vejen igennem systemet også på "confirm.asp" siden for at kunderne kan se de rigtige priser. Det eneste sted prisen kan laves om til øre fx 12300 er i det øjeblik prisen fra "confirm.asp" siden sendes til ewire's system med linien:
"netPayment_start.asp?price=" + price,
hvor "+ price" bliver sendt fint afsted, men med et komma som ewire ikke vil have.
Følgende linie med den statiske pris 12345 der bliver til DKK 123,45.
"netPayment_start.asp?price=12345,
Avatar billede p_svenning Nybegynder
26. maj 2009 - 16:01 #9
At fjerne de 3 bageste cifre incl. kommaet og sætte 2 nuller på igen lyder som en rigtig god vej at vælge til en løsning.
Imidlertid: Prisen kan jo være alt fra kr.99,00 til kr. 40.000,00 så den der:
"mid(string,startindex,no_of_chars)"
skal sættes til at snuppe karaktererne bagfra, hvordan vil den have parametrene??? har lavet research på www, men intet fundet om den...
Tak iøvrigt
Avatar billede p_svenning Nybegynder
28. maj 2009 - 09:54 #10
Preoblemet løste jeg selv med:
price = price.replace(/,/, "");
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
29. maj 2009 - 09:42 #11
det er da så cool at du får en masse hjælp til at nå frem til svaret - og så tildeler digselv 30 point...