Avatar billede bramsen Nybegynder
20. maj 2009 - 07:50 Der er 5 kommentarer

Rede mine data ??

Hej Alle,

Jeg har en acer bærbar (2mdr gammel) som af den ene eller anden grund ikke længere vil starte vista op længere. Den booter normalt, men når windows plejer at åbne sig op forbliver skærmen bare gråsort med pil værktøjet ?? Nå men jeg ville køre mine acer recovery cder men så siger den at alt data vil gå tabt på C:. Mit spørgsmål er om i ved om jeg kan rede mine kære billeder med mere eller om man skal vinke farvel til dem nu :/

Håber i kan hjælpe.

Tak
Avatar billede duesjov Nybegynder
20. maj 2009 - 08:16 #1
nemmeste måde, er vidst at installere windows igen. uden at slette harddisken. eller prøv at reperer windows ved hjælp af en vista installations dvd
Avatar billede bramsen Nybegynder
20. maj 2009 - 08:18 #2
Ja det tænkte jeg også. Men jeg fik pcen med vista pre installeret og derfor har jeg ingen vista cd..
Avatar billede j3ppah Novice
20. maj 2009 - 08:22 #3
Du kan tage en ekstern harddisk, og sætte din interne harddisk i computeren i. og så smide den i en anden computer... De eksterne kasser til 2,5" hdd (laptop harddisk) Koster ikke mere end 150 kr eller lignende.(Uden hdd self.)
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
20. maj 2009 - 08:25 #4
vis du har 2 pcer... så kunne du jo hente en live cd fx. http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

når du så har brandt indholdet du har downloaded booter du op på cdén
hvor du så lægger indholdet over på en anden hardisk (ekstern)

ellers vil jeg give duesjov ret
Avatar billede b-and Novice
20. maj 2009 - 10:46 #5
Som jeg læser dit indlæg, så skal du ha' reddet hvad redes kan fra den maskine.  Da du er i stand til at kommunikere her på siden så siger det mig at du har adgang til en "rask" PC og derfor kan brænde en ISO fil.

Følg denne vejledning slavisk - og få dine data over på et andet medie, USB, DVD eller en x-tern harddisk.
http://bjergs.net/puppy_live.html

Når det er gjort - så formater og læg dine data tilbage igen.