Avatar billede rebakr Nybegynder
19. maj 2009 - 14:56 Der er 1 løsning

Excel 2007 og validation lists

Jeg har et regneark med 2 ark i, Ark1 og ListInfo.

På ListInfo har jeg i felterne A1 - A35 en masse navne og i felterne B2 - B50 har jeg en masse produkter.

Ud fra disse har jeg på Ark1 lavet en validation list med brugerne i og en med alle produkterne i.

Mit spørgsmål/problem er så at når jeg via mine validation lists på Ark1 vælger en bruger og et produkt, så skal disse valg indsættes på en linje i Ark1 fra A15 og nedefter. Det betyder også at hver gang jeg foretager et nyt valg, så skal det indsættes på den næste ledige linje under A15.

Er det muliget, det er lige meget om der sker ved at man trykker på en knap eller om det sker ud fra en action i validation lists.
Det skal siges at begge validation lists er dynamiske, så det kan ikke hjælpe at jeg skal "hard" kode alle de valg der kan foretages.

Mvh.
René
Avatar billede Den Store Stygge ;0) Seniormester
04. juli 2009 - 09:43 #1
Som jeg læser det du spørger om, er du interesseret i at efter der er foretaget et valg af navn  og produkt, skal disse placeres i første tomme celler i kolonne A og B under A15.

For at gøre dette skal du lave VBA kode som KAN agere på at du har valgt et navn/produkt, men det vil være bedre at lave en knap som du skal klikke på, ellers kan du risikere at tilføje noget du ikke mente ;0)

Hvis du navngiver cellen med Navnevalget "Navn" og cellen med produktvalget "Produkt" kan du lave en knap som du så giver følgende kode (mellem SUB ....() og END SUB)

' placeret i knappens kode
Dim intCells As Integer
intCells = Range("a15").CurrentRegion.Columns(1).Rows.Count
Range("A15").Offset(intCells, 0).Value = Range("Navn").Value
Range("A15").Offset(intCells, 1).Value = Range("Produkt").Value