Avatar billede scarface335 Nybegynder
18. maj 2009 - 08:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Asp.Net EVal vise modsat af boolean

Hej.

Jeg har lige et simpelt sprøgsmål da jeg ikke er vant til at skrive Asp.Net.

Jeg har følgende udtryk i asp.Net

<asp:ImageButton CommandArgument='<%# Eval("ID") %>' CommandName="Iorden" runat="server" ImageUrl="~/Warning.jpg" Visible='<%# Eval("Iorden") %>' />

Som sætter billedet visible hvis Iorden er lig med true, hvordan ændrer jeg så det bliver vist hvis iorden er lig med false ?
Avatar billede Cars10 Praktikant
18. maj 2009 - 09:12 #1
Jeg tror det skrives således:
<asp:ImageButton CommandArgument='<%# Eval("ID") %>' CommandName="Iorden" runat="server" ImageUrl="~/Warning.jpg" Visible='<%# Eval("!Iorden") %>' />
Avatar billede scarface335 Nybegynder
18. maj 2009 - 09:18 #2
Nej så får jeg fejlen

DataBinding: xxx    does not contain a property with the name  '!Iorden'
Avatar billede Cars10 Praktikant
18. maj 2009 - 09:35 #3
Nu har jeg lige afprøvet forskellige muligheder, men ingen af dem virker. Jeg vil dog forslå at ændre Visible fra din Code Behind (cs fil).
Avatar billede scarface335 Nybegynder
18. maj 2009 - 09:42 #4
Ja det vidste jeg sikkert kunne blive en mulighed problemet er bare at den også bruges til andre ting, men kan selvfølgelig bare lave en ny get metode der altid returnere det modsatte at Iorden.
Avatar billede Cars10 Praktikant
18. maj 2009 - 09:58 #5
Jeg manglede bare en cast :-) Har testet og det virker:
<asp:ImageButton CommandArgument='<%# Eval("ID") %>' CommandName="Iorden" runat="server" ImageUrl="~/Warning.jpg" Visible='<%# !(bool)Eval("Iorden") %>' />