Avatar billede Kolbeck Nybegynder
17. maj 2009 - 20:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dele Hibernate mellem to web projekter

Hej,

Jeg vil lave 2 web projekter, hvor jeg bruger Spring web framework og Hibernate. Det ene bliver et web site og det andet bliver et admin site, som skal bruge samme database.

Er det muligt at dele den samme Hibernate session mellem de to projekter, sådan at data ikke bliver cached flere gange?

Bruger NetBeans, Spring Web MVC 2.5 og Hibernate 3.2.5.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2009 - 20:47 #1
Hvis din session er i f.eks. en EJB som kaldes fra 2 forskellige web apps deployet på samme app server, så bør det principielt kunne lade sig gøre.

Men det bliver en katastrofe concurrency og security mæssigt. Lav en Hibernate session per HTTP request, så I holder tingene adskilt.
Avatar billede Kolbeck Nybegynder
17. maj 2009 - 21:06 #2
Hmm.. Det er måske ikke sessionen jeg vil dele. Jeg har et session factory, så hvert request har sin egen session.

Det jeg vil undgå er, at inkludere Hibernate i begge projekter og have alle entities dobbelt.
Hvis jeg nu bare lavede to projekter, som begge inkluderer Hibernate og forbinder til den samme database, kan det så ikke ske, at dette ene projekt ikke fanger ændringer lavet i det andet projekt, fordi det objekt allerede er blevet cached?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2009 - 21:47 #3
Hvis database brugen lå som en delt service f.eks. exposed som EJB, så vill der kunne være fælles cache for de to web apps.

Hvis det ikke er en mulighed, så er det nok nødvendigt at disable cache.
Avatar billede Kolbeck Nybegynder
17. maj 2009 - 22:39 #4
Har du et eksempel på at lave det som en delt service?
Synes ikke rigtig jeg kan finde noget.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2009 - 22:47 #5
Altså:
  user.war med bruger web site
  admin.war med admin web site
  shared-ejb.jar med en delt backend

Web siteene laver så et remote EJB kald for at hente data. Og EJB holder en delt cache af data.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2009 - 03:28 #6
OK ?
Avatar billede Kolbeck Nybegynder
09. juli 2009 - 21:20 #7
Jep.
Har ikke lige fundet ud at få det lavet i NetBeans endnu og har ikke haft tid de sidste par uger, men du skal da have dine points.