Avatar billede barn Nybegynder
12. maj 2009 - 23:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PHP mail body forsvinder

Jeg prøver at sende html-mails med attachments ud, men selve mailbody'en forsvinder undervejs, jeg modtager en mail med subject og attachment, men ingen mailbody. Er der nogen som har noget bud?

min kode ser således ud:

$from = "barn@nuna.gl";

          //Normal headers

  $headers  = "From: testeren<".$from.">\r\n";
      $headers  .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
      $headers  .= "Content-Type: multipart/mixed; ";
      $headers  .= "boundary=".$num."\r\n";
      $headers  .= "--$num\r\n";

        // This two steps to help avoid spam

    $headers .= "Message-ID: <".$now." TheSystem@".$_SERVER['SERVER_NAME'].">\r\n";
    //$headers .= "Message-ID: <".gettimeofday()." TheSystem@".$_SERVER['SERVER_NAME'].">\r\n";
    $headers .= "X-Mailer: PHP v".phpversion()."\r\n";

        // With message

    $headers .= "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
      $headers .= "Content-Transfer-Encoding: 8bit\r\n";
      $headers .= "".$message."\n";
      $headers .= "--".$num."\n";

        // Attachment headers

    $headers  .= "Content-Type:".$filetype." ";
      $headers  .= "name=\"".$name."\"r\n";
      $headers  .= "Content-Transfer-Encoding: base64\r\n";
      $headers  .= "Content-Disposition: attachment; ";
      $headers  .= "filename=\"".$name."\"\r\n\n";
      $headers  .= "".$content."\r\n";
      $headers  .= "--".$num."--";

Og headeren ser sådan her ud:

From: testeren MIME-Version: 1.0 Content-Type: multipart/mixed; boundary=d3b3b7f77b8f1589d3c3cf494b5ba84f --d3b3b7f77b8f1589d3c3cf494b5ba84f Message-ID: < TheSystem@www.mitdomene.dk> X-Mailer: PHP v5.2.6-0.dotdeb.1 Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1 Content-Transfer-Encoding: 8bit
<p>O<u>g s&aring; s</u>kal der <strong>ellers s</strong>krives <em>noget</em></p>
--d3b3b7f77b8f1589d3c3cf494b5ba84f Content-Type:image/gif name="kekip.GIF"r Content-Transfer-Encoding: base64 Content-Disposition: attachment; filename="kekip.GIF" R0lGODlhCAAIAIABAAD/AAAAACH5BAEAAAEALAAAAAAIAAgAAAIMTIBgl8gNo5wvrWYKADs= --d3b3b7f77b8f1589d3c3cf494b5ba84f--
Avatar billede anitavizdk Nybegynder
13. maj 2009 - 09:04 #1
Så vidt jeg husker er det vigtigt at der er 2*newline mellem header og content.

Eg:
  // With message

$headers .= "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
$headers .= "Content-Transfer-Encoding: 8bit\r\n\r\n";
$headers .= "".$message."\n";
$headers .= "--".$num."\n";
Avatar billede barn Nybegynder
13. maj 2009 - 10:41 #2
Det lader til at det virker...

Jeg vender lige tilbage med point når det er blevet bekræftet over en bred kam.

Hvis det er tilfældet er det SÅ provokerende!

Det er lidt som at fortælle en marsboer at man skal stikke nøglen i bilen for at starte den, men undlader at fortælle at man skal dreje nøglen.
Avatar billede barn Nybegynder
13. maj 2009 - 14:10 #3
Det virker sørme!

Nu leder jeg bare efter hvordan jeg tildeler dig de udlovede 60 points
Avatar billede barn Nybegynder
13. maj 2009 - 14:11 #4
Aha, det er dig som skal svare istf at kommentere :-)
Avatar billede anitavizdk Nybegynder
14. maj 2009 - 08:47 #5
Svar