Avatar billede hobbittend Novice
12. maj 2009 - 18:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

If kommando med radiobuttons

Er der nogen der kan svare mig på hvorfor den her If kommando ikke virker?

Det kan ses på http://www.koegesejlklub.dk/jolleafdelingny/Maillisten.html

$Navn = $_POST['Navn'];
$Mail = $_POST['Mail'];
$Handling = $_POST['radiobutton'];
$Besked = $Navn . " vil gerne " . $Handling . " sig maillisten med følgende mail: " . $Mail;

if ($Handling = 'afmelde' )
{
print "Du er nu blevet afmeldt";
}
if ($Handling = 'tilmelde' )
{
print "Du er nu blevet tilmeldt som $Navn med mailen $Mail";
}
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2009 - 19:05 #1
Er det meningen at teksten skal skrives til skærmen når du trykker på radioknappen? Hvis ja, så skal du nok have gang i noget javascript.

Kan ikke lige overskue din kode der, men en ting er i hvert fald sikkert:
- Du skal huske at bruge dobbelt lighedstegn ( "==" ) når du sammenligner to værdier:

if ($Handling == 'afmelde' )
Avatar billede nicolailissau Nybegynder
12. maj 2009 - 19:53 #2
1. Du skal ændre filen til mailinglisten.php
2. Jeg kan ikke lige huske hvad det er for radiobuttons, men $_POST[] for checkboxes viser ihvertfald "on". Altså kan du ikke skrive if($handling == 'afmelde) men if($handling == 'on')
3. Gemmer du informationerne i en database eller i en fil?

Mvh
Nicolai
Avatar billede hobbittend Novice
12. maj 2009 - 20:54 #3
Jeg har ændret filen til maillisten.php og sat dobbelt ligmedtegn.

Det får if kommandoen til at virke...

Koden ser således ud:

<?php

$Navn = $_POST['Navn'];
$Mail = $_POST['Mail'];
$Handling = $_POST['radiobutton'];
$Besked = $Navn . " vil gerne " . $Handling . " sig maillisten med følgende mail: " . $Mail;

if ($Handling == 'afmelde' )
{
print "Du er nu blevet afmeldt";
}
if ($Handling == 'tilmelde' )
{
print "Du er nu blevet tilmeldt som $Navn med mailen $Mail";
}

mail('//mail\\', 'Tilmelding/afmelding til maillisten', $Besked, 'from:Koege Sejlklub');
?>

Jeg modtager dog ikke mails mere, selvom jeg ikke har ændret en mail() funktionen...
Avatar billede Zentriple Nybegynder
12. maj 2009 - 21:13 #4
Mon ikke at det er fordi du prøver at sende mail'en til '//mail\\'
Prøv at lave mail-linjen om til:
mail($Mail, 'Tilmelding/afmelding til maillisten', $Besked, 'from:Koege Sejlklub');
Avatar billede hobbittend Novice
12. maj 2009 - 22:54 #5
Jeg har naturligvis haft skrevet min rigtige email der både før og efter jeg tilføjede If delen, jeg har bare fjernet den her i tråden....
Avatar billede hobbittend Novice
06. marts 2014 - 17:01 #6
lukket