Avatar billede firecow Nybegynder
10. maj 2009 - 22:26 Der er 1 løsning

Hvordan checker man Java Version

Hej.

Jeg har en Java Applet der kun fungere med JRE6.
Jeg vil lave et lille script, til at tjekke klientens Java Version. Jeg har søgt google, men kan kun finde eksempler, hvor man samtidig skal starte en applet op. Desuden skal scriptet gerne kunne fungere på så mange OS som muligt.

Pseudo.

var minVersion = 1.6;
if(getJRE() == 1.6)
  /** kør min Applet **/
else
  /** redirect brugeren til en side **/

Jeg er ikke så god til Javascript, som i sikkert allerede har forstået, så svaret må meget gerne være velbeskrevet.
Avatar billede firecow Nybegynder
18. februar 2010 - 10:43 #1
var OSName="Unknown OS";
    if (navigator.appVersion.indexOf("Win")!=-1)     OSName="Windows";
    if (navigator.appVersion.indexOf("Mac")!=-1)     OSName="MacOS";
    if (navigator.appVersion.indexOf("X11")!=-1)     OSName="UNIX";
    if (navigator.appVersion.indexOf("Linux")!=-1)     OSName="Linux";

    var wanted_major_version;
    var wanted_minor_version;

    <!-- Some macs only have 1.5 -->
    wanted_major_version = 1.6;
    wanted_minor_version = 15;
    if (OSName == "MacOS") {
        wanted_major_version = 1.5;
        wanted_minor_version = 22;
    }

    function isCorrectJavaVersion() {
        var JREs = deployJava.getJREs();
        for (var i in JREs) {
            var major_version = JREs[i].split("_")[0];
            var major_version_top = major_version.split(".")[0];
            var major_version_bottom = major_version.split(".")[1];
            var simple_major_version = major_version_top + "." + major_version_bottom;

            var minor_version = JREs[i].split("_")[1];

            if (simple_major_version > wanted_major_version ||
                (simple_major_version == wanted_major_version &&
                    minor_version >= wanted_minor_version)) {
                return true;
            }
        return false;
    }

Denne function tjekker at brugeren har 1.6.0 _ 15, hvis han er på Windows, Linux eller Solaria og 1.5.0_22 hvis han sidder på Mac.