Avatar billede j3ppah Novice
07. maj 2009 - 14:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tidsbegrænsning for macro

Goddag de kære eksperter, og ekspertinder! ;)

Jeg har en macro i et Excel, og jeg ønsker at lave en form for tidbegrænset periode den virker...
Tænkte på om det ikke var muligt at lave en kæmpe IF lykke uden om hele makroen, som fx siger.

If ThisDate() < (fx. 07-05-2009) Then

BlaBlaBla kode
blablabla

End If

Så altså hvis datoen (på tidspunktet macroen bliver fyret af på) er et senere tidspunkt end en eller anden angivet dato, så skal macro'en ikke gøre noget.

Synes bare ikke rigtigt jeg kan få det til at spille, og har prøvet på en del forskellige måder nu.
Avatar billede rexden1 Nybegynder
07. maj 2009 - 14:44 #1
Dim mydate

Følgende kode virker:

mydate = Format(Date, "ddmmyy")

If mydate < "080509" Then ' I mellem " " Skriver du hvornår makroen skal udløbe

'her kommer hele din nuværende kode

Range("a1").Value = "Skriver teksten i celle a1 hvis betingelsen opfyldes"

'Efter koden

Else
MsgBox "makroen er deaktiveret"
End
End If
Avatar billede j3ppah Novice
07. maj 2009 - 14:47 #2
Jeg kigger lige på det her en gang ved halv 5 tiden, så giver jeg en melding tilbage :)...

Mange tak for hjælpen ind til videre...
Avatar billede j3ppah Novice
08. maj 2009 - 16:37 #3
Perfekt. smid svar.
Avatar billede rexden1 Nybegynder
08. maj 2009 - 18:48 #4
Et svar :-)