Avatar billede christian-BN Praktikant
04. maj 2009 - 20:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IMAP - PHP

Hej, jeg har lidt problemer med noget imap.
Jeg er lige startet med det, og er rendt i lidt problemer. - jeg kan ikke skabe forbindelse til min email. Jeg har domæne og email hos one.com. Jeg har tjekket at jeg bruger de rigtige oplysninger, men alt jeg får når jeg prøver koden på nettet er
"Connection to server failed"

Koden:
$server = "abonde.net";
$user = "XXX";
$pass = "XXX";

$conn = @imap_open("\{$server/imap}INBOX", $user, $pass) or die("Connection to server failed".imap_last_error());
Avatar billede sebastienrequiem Nybegynder
05. maj 2009 - 10:14 #1
Hej c-buur,

1) hvad imap_last_error() siger ?

2) jeg har lige prøvet at teste at kør en telnet på "abonde.net" på port 143 og 993 og det virker ikke. Er du sikkert at din server kan åben en fobindelse til "abonde.net" på imap(s) service ?
Avatar billede christian-BN Praktikant
05. maj 2009 - 10:55 #2
1) http://abonde.net/imap/test.php < Connection to server failed.
2) Så vidt jeg har forstået ud fra phpinfo() http://abonde.net/phpinfo.php, så burde det være tilgængeligt.
Jeg aldrig rodet med imap før, så jeg er ikke helt sikker.
Avatar billede christian-BN Praktikant
05. maj 2009 - 11:21 #3
Ifølge one.com's kundeservice er der åbent til serveren, og det burde virke så længe man bruger port 143.
Avatar billede sebastienrequiem Nybegynder
05. maj 2009 - 11:42 #4
On my side :

*****@jupiter[ ~ ] telnet abonde.net 143            [11:40]
Trying 195.47.247.113...

and then nothing.

Har du prøvet med "localhost" i stedet for "abonde.net" ?
Avatar billede christian-BN Praktikant
05. maj 2009 - 12:38 #5
Ja, og giver samme fejlbesked "Connection to server failed."
Jeg har ændret lidt i koden, og prøvet denne istedet
<?php
$user = "p";
$pass = "slettet";
// $imap = imap_open("{imap.abonde.net:143/imap/ssl}INBOX", $user, $pass);
$imap = imap_open("{imap.abonde.net:143}INBOX", $user, $pass);
if (!$imap) {
  print_r(imap_errors());
}
?>

Eksemplet kan findes på http://abonde.net/imap/test2.php og giver fejlmeddelsen "connection broken."
Avatar billede sebastienrequiem Nybegynder
10. maj 2009 - 17:23 #6
Hmmmm ...

Just played with imap this weekend... And did you try with /notls option ?
Jeg har prøvet at login på en server som var configureret med port 143 med TLS. Unfortunatly SSL certificates var "selv-underskrift"...og det virker ikke
med imap_open...
Avatar billede christian-BN Praktikant
30. maj 2009 - 13:25 #7
Projektet er sat i bero. Der er point til alle der har forsøgt at hjælpe. Bare lig et svar.
Avatar billede christian-BN Praktikant
15. maj 2016 - 15:35 #8
lukning af spørgsmålet