Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
04. maj 2009 - 12:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kun vise noget af teksten fra db.

Jeg vidste ikke rigtig om dette er et VB eller et .NET spørgsmål, så det endte her.

Jeg loader dynamisk de sidste 4 nyheder i bunden af min side.

Men jeg kunne godt tænke mig at den ikke viste hele nyheds teksten, måske kun de første 50 karaktere og derefter '.....'

Jeg har forsøgt med Left([textfelt], 50) men jeg bruger HTML, så det er den ikke lad for.

Lige nu gør jeg således:
TblCell.Text = Server.HtmlDecode(MyDS.Tables(0).Rows(0).Item("NewsText"))
TblCell.Text = Server.HtmlDecode(MyDS.Tables(0).Rows(1).Item("NewsText"))
TblCell.Text = Server.HtmlDecode(MyDS.Tables(0).Rows(2).Item("NewsText"))
TblCell.Text = Server.HtmlDecode(MyDS.Tables(0).Rows(3).Item("NewsText"))

Min SQL ser således ud:
SELECT  top 4 * FROM News_tbl order by NewsDate desc
Avatar billede arne_v Ekspert
04. maj 2009 - 13:24 #1
SELECT  top 4 felt1,felt2,LEFT(newstext,50) FROM News_tbl order by NewsDate desc

eller

TblCell.Text = Server.HtmlDecode(((String)MyDS.Tables(0).Rows(0).Item("NewsText")).SubString(0, 50))
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
05. maj 2009 - 09:36 #2
Det blev til:

TblCell.Text = Server.HtmlDecode(MyDS.Tables(0).Rows(0).Item("NewsText")).Substring(0, 200)

Men hvordan får jeg ..... i slutningen?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2009 - 14:03 #3
+"...."
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2009 - 14:04 #4
Men du skal nok lige teste på længden først.

Pænest er nok med IIf funktionen.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
07. maj 2009 - 11:21 #5
Jeg har fundet ud af at dette heller ikke er specielt kønt. Kan man ikke søge efter første <br /> i cellen og derefter indsætte '....'

Jeg ved jeg har gjort det før, men jeg kan ikke huske hvor og hvordan.

arne_v >>>> Hvad mener du med -> Pænest er nok med IIf funktionen.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. maj 2009 - 15:13 #6
.IndexOf("<br/ >") finder index af foerste forekomst at break tag
Avatar billede arne_v Ekspert
07. maj 2009 - 15:13 #7
Iif er en nem maade at haandtere at der kan vaere strenge som ikke behoever at blive trunkeret.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
11. maj 2009 - 08:29 #8
Arne_V smid et svar.....

Mit resultat blev:

        Dim NoofWords As Integer
        Dim myNewsText As String()

        myNewsText = Split(Server.HtmlDecode(MyDS.Tables(0).Rows(0).Item("NewsText")), Chr(10))
Avatar billede arne_v Ekspert
11. maj 2009 - 15:10 #9
ok