Avatar billede jespernerd Nybegynder
04. maj 2009 - 09:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hensyn til store og små bogstaver i MySQL tabeller.

Hejsa, jeg sidder med et problem, da en gammel webudvikler har lavet alle tabellerne i MySQL små, og i koden står de både med store og små. F.eks "tblCostumers", hvor tabellen rigtigt hedder "tblcostumers".

Hvordan kan jeg gøre sådan, php og mysql er ligeglad med om det et store eller små bogstaver? (jeg kan underligt nok på min localhost)
Avatar billede trinefe Nybegynder
04. maj 2009 - 10:05 #1
Det er godt nok et surt problem ö

Synes umiddelbart ikke der er noget der gør det.
Altså der er selvfølgelig dem her: http://www.w3schools.com/php/func_string_strtolower.asp
http://www.w3schools.com/php/func_string_strtoupper.asp

Men kunne forestille mig at det hjælper dig ligeså meget som at sige at du bare kan gennemgå al koden og ændre de store bogstaver til små =(
Avatar billede jespernerd Nybegynder
04. maj 2009 - 13:17 #2
Tror det pga webudvikleren har kodet i PHP4..  Eller tidligere, for koden ligner da godt nok noget pjang... Hmm, ingen andre løsninger?
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. maj 2009 - 13:36 #3
Kunne du ikke omdøbe din tabeller det ene eller andet sted, så de har store eller små bogstaver begge steder ?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. maj 2009 - 14:05 #4
MySQL tabelnavne er case sensitive på Linux og case insensitive på Windows.

Og der er vist kun en løsning: fix det !
Avatar billede jespernerd Nybegynder
05. maj 2009 - 10:53 #5
Jamen, problemet er jo, at der er begge dele.. Både lowercase og uppercase ved hentning.. Skal jeg virkelig rette det hele? zZzZ
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. maj 2009 - 10:59 #6
Hvis du vil have det til at virke, så er det vel den bedste løsning.
Du kunne jo evt. bruge noget search/replace, så burde en side / flere sider hurtigt være løbet igennem.
Avatar billede jespernerd Nybegynder
05. maj 2009 - 15:02 #7
Jeg gjorde den hårde måde ;o)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2009 - 04:12 #8
En god editor kan lave søg og erstat i mange filer i et hug.
Avatar billede jespernerd Nybegynder
13. maj 2009 - 09:58 #9
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. maj 2009 - 10:13 #10
Er det ikke lidt underligt, du selv snupper dine point ?
Du har da fået en masse input.