Avatar billede kak Nybegynder
03. maj 2009 - 12:33 Der er 1 løsning

Bedst mulige opsætning af JMail

Jeg vil gerne gøre mest muligt for, at de mails jeg sender via JMail ikke bliver fanget som spam. Hvordan opsætter jeg diverse parametre, så jeg er bedst sikret? (ved godt at det ikke er 100%, jeg vil bare sørge for at min opsætning er så god som mulig)

P.t. har jeg lavet følgende....

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.Charset = "ISO-8859-1"
JMail.ContentType = "text/html"
JMail.ServerAddress = "<min server>"
JMail.Sender = "<min mailadresse>"
JMail.Subject = "<emne på mailen>"
JMail.HtmlBody = "<selve mailen>"
JMail.AddRecipient "<modtager email>"
JMail.Execute

Mailen er opsat som html, dvs. noget lign. dette her....

<HTML><HEAD><title>Titel på sitet</title></HEAD><BODY><font face=verdana>
selve mailen.....
</font></BODY></HTML>

Så vidt je har læst, så hjælper det at sætte jmail.charset og jmail.contenttype, men er det korrekt, og kan/skal der gøres andet?
Avatar billede mjdigital Nybegynder
03. maj 2009 - 23:23 #1
Hejsa kak :)
Tror det er fint det du har der. Og "min email" skal self altid være en email der rent faktisk findes, fordi ved at jeg har noget antispam der faktisk tjekker op på om den findes, og ikke bare bliver brugt som skalkeskjul.

JMail.Charset = "ISO-8859-1"
JMail.ContentType = "text/html"

De 2 gør at din email bliver mere troværdig overfor spam filter mm.
Håber måske det hjalp dig lidt tættere på målet eller skriv endelig.