Avatar billede styrken Nybegynder
07. juli 2001 - 21:20 Der er 12 kommentarer

Subdomæner på wannafind.dk

Vi har en nt-serverplads på wannafind.dk
i vores index.php har vi lavet et lille subdomænescript

$host=($HTTP_HOST);
    if ($host == \"www.gratis.newbee.dk\" || $host == \"http://www.gratis.newbee.dk\") { header(\"Location: http://www.newbee.dk/gratis\"); }

    else { // hovedsiden }

Men det virker ikke når man skriver www.gratis.newbee.dk - hvad kan der være galt?

Er det scriptet, eller kan det være serveren (en nt-server)?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
07. juli 2001 - 21:24 #1
Har i * i DNS entry\'et der hvor domænet er hostet ?
Avatar billede well_r Nybegynder
07. juli 2001 - 21:43 #2
Jeg mener nok at du skal købe dig frem til subdomæne.. jeg mener nok at jeg har set det påderes side som en eller anden ekstra ting du kan få :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
07. juli 2001 - 21:46 #3
well_r:> korrekt .. men nogle steder kan man (hvis man snakker godt for sin syge moster) få lavet *.ditdomæne.ext i DNS\'en .. så kan du selv styre det ..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. juli 2001 - 21:54 #4
Hvad står der i $HTTP_HOST - har du skrevet det ud?
Avatar billede well_r Nybegynder
07. juli 2001 - 22:06 #5
Tdaugaard.. yep.. i know.. prøvede det engang selv i php (tror jeg at det var?!*)... men.. hvor F**K er scriptet mon blevet af..damned.. hehe
Avatar billede the-gnu.dk Nybegynder
07. juli 2001 - 23:55 #6
Prøv dette script, hos mig har jeg ikke købt nogen form for stjernealias eller lign.

    $domain = \'www.bested.nu\';
    $host = getenv(\"HTTP_HOST\");
    if(strtolower(substr($host,0,3)) == \'www\')
    $host = substr($host, 4);
    $sub = substr($host, 0, strpos($host, \'.\'));
    if(($sub != \'\') && (is_dir($sub)))
    header(\'Location: http://\'.$domain.\'/\'.$sub.\'/\');
Avatar billede jannersen Nybegynder
08. juli 2001 - 10:11 #7
Hvad med denne, den virker fint!!

<?php
if ($HTTP_HOST == \"gratis.newbee.dk\" || $HTTP_HOST == \"www.gratis.newbee.dk\")    {
    echo(\'<META HTTP-EQUIV=\"refresh\" CONTENT=\"0;url=http://www.newbee.dk/gratis\">\');
    }

else    {
    include(\"index.htm\");
    }
?>
Avatar billede styrken Nybegynder
08. juli 2001 - 10:25 #8
Det er ikke selve subdomænescriptet jeg er ude efter.
Det er primært et spørgsmål om, om det kan lade sig gøre fordi skriver man www.gratis.newbee.dk

Så finder den ingenting heller ikke med jannersens script.

Er der ikke nogen specielle ting der kan være galt med serverindstillingerne? Det er jo fx ikke en linuxserver.

well_r-> jeps, man kan købe et for en femmer, men hvis man selv kunne købe noget ville det jo være langt bedre.

erikjacobsen -> for www.newbee.dk står der bare www.newbee.dk

tdaugaard -> * i DNS entryet, hvad vil det sige?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. juli 2001 - 10:32 #9
Ok, styrken, men hvad står der I $HTTP_HOST for www.gratis.newbee.dk ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. juli 2001 - 11:01 #10
Og hvis $HTTP_HOST ikke giver det rigtige, fordi dit hotel er sat \"forkert\" op
så kig på

$headers = getallheaders();
print $headers[\"Host\"];

og se om den ikke gør.

Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
08. juli 2001 - 12:29 #11
hvis man skriver www.gratis.newbee.dk i adressebaren kommer man til en 404\'er.

Hvordan kan jeg ellers tjekke $HTTP_HOST på gratis.newbee.dk?

når jeg ikke kan komme ind på den?

ps. jeg skriver fra min fætters bruger lige nu, da jeg er hjemme hos ham - altså prøver jeg ikke på at snyde...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. juli 2001 - 16:47 #12
Jamen, så har du jo et problem :)  Jeg kan foreslå dig et andet webhotel,
hvor tingene virker - måske dyrere, men bedre ...