Avatar billede bjarkekr Nybegynder
30. april 2009 - 12:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Signed applet er ikke signed..??

Jeg kan ikke få det til at virker når jeg signer en applet.

Jeg har en class fil som virker.. Jeg generere en jar fil ud fra denne på følgende måde:
jar cvf yourapplet.jar yourapplet.class

Herefter generere jeg en key:
keytool -genkey -alias yourapplet -validity 365

Til sidst signer jeg min jar fil på følgende måde:
jarsigner yourapplet.jar yourapplet

Der kommer ingen fejl, og jeg kan se at timestamp på filen ændrer sig, så der sker noget..

Men når jeg kører min fil igennem en html side via en webserver burde der komme en popup frem hvor jeg skal godkende min applet før den kører.. Dette sker bare ikke..

Jeg har fulgt guiden her:
http://www.developer.com/java/data/article.php/3303561
Avatar billede _carsten Nybegynder
30. april 2009 - 13:12 #1
Jeg har lavet følgende, som jeg gemmer i en bat fil, så afvikler jeg bare fil.

Gem i bat fil.

C:\java\jdk1.6.0_13\bin\keytool -genkey -alias signFiles -keystore KEYSTORE_FIL -keypass HEMMELIGT_PASSWORD -dname "CN=DEN STORE JAVA UDVIKLER"-storepass HEMMELIGT_PASSWORD
C:\java\jdk1.6.0_13\bin\jarsigner -keystore KEYSTORE_FIL -storepass HEMMELIGT_PASSWORD -keypass HEMMELIGT_PASSWORD MIT_PROGRAM.jar signFiles
C:\java\jdk1.6.0_13\bin\keytool -export -keystore KEYSTORE_FIL -storepass HEMMELIGT_PASSWORD -alias signFiles -file MIT_PROGRAM.cer

HEMMELIGT_PASSWORD og MIT_PROGRAM skal du erstatte med noget mere seriøst
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
30. april 2009 - 13:31 #2
Avatar billede bjarkekr Nybegynder
30. april 2009 - 14:37 #3
_carsten> Tak det virkede..

Jeg tror det der manglede i min test var keystore parametret..

Hvad bruger du *.cer filen til?? Bare som backup?
Avatar billede bjarkekr Nybegynder
30. april 2009 - 14:41 #4
Så skal jeg bare lige have et svar fra dig så du kan få point og jeg kan lukke spørgsmålet :)
Avatar billede _carsten Nybegynder
30. april 2009 - 14:44 #5
Jeg bruger den ikke til noget og har aldrig undersøgt behovet for den, har bare konstateret at det virkede på den éne applet jeg skulle signe.
Avatar billede _carsten Nybegynder
30. april 2009 - 14:47 #6
Det er gjort :)