Avatar billede 0verwrite Nybegynder
30. april 2009 - 09:55 Der er 5 kommentarer

valign middle

Hey Exps

Jeg har brug for at aligne mit <div> layer præcis midt i browseren både horisontal og vertikal, kan benytte <div align="center"> og den aligner sig fint midt på siden vertikalt, nu mangler jeg så blot at aligne horisontalt midt på siden.

any ideas?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
30. april 2009 - 10:52 #1
du kan bruge CSS til dette.
vertical-align : middle;
Avatar billede 0verwrite Nybegynder
30. april 2009 - 10:56 #2
veritcal align virker jo kun alt efter højden på mit div layer, og da man ikke kan sætte den til 100% height ville dette ikke virke...

jeg ønsker at vertical aligne mit div layer midt på min side i browseren.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
30. april 2009 - 11:02 #3
pak den ind i et DIV der er 100% width og height, position:absolute, top: 0px; left: 0px; vertical-aling:middle; og align="center".
Alt indhold i denne DIV vil så stå midt på browseren.

gav det mening?
Avatar billede 0verwrite Nybegynder
30. april 2009 - 11:56 #4
ahh for pokker... der faldt fem-øren, takker
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
01. maj 2009 - 09:32 #5
du kunne også prøve at lave noget magi med margin..

noget i retning af margin: auto; det skulle også placere det nøjagtig i midten..

det virker i hvert fald med margin: opx auto; hvor den centrerer vertikalt