Avatar billede Greenland Nybegynder
26. april 2009 - 00:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Accesse data på min asp.net website vha javascript

Hej,
muligvis er det forkert kategori jeg spørger, men jeg prøver:

Jeg har en webside hvor jeg udfylder en combobox med værdier fra en database. Box´en indeholder navn på varegrupper som man kan vælge når man registrerer en vare.

På selve varegrupperne har jeg avance i % tilknyttet, og disse
% satser vil jeg gerne accesse vha javascript ude på klienten, således at der ikke laves et postback når man vælger varegruppen, for derefter at udregne hvad prisen på varen endelig skal være.

Jeg har indtil videre blot lagt procentsatserne i en <asp:Table/>
og så knytter jeg henter jeg den rette % sats i tabellen hver gang brugeren foretager et valg i comboboksen med varegrupperne.

Mit problem er at mine % satser vises på skærmen, og det ser lidt dumt ud, men hvis jeg sætter visible til false på min tabel, så kan jeg ikke accesse den vha javascript, fordi at c# sender ikke tabellen ud når den står til visible=false.

Er der nogen ide til hvordan jeg kan omgå dette problem, evt. vælge en anden slags liste, som bliver sendt ud til klienten selv om den står til visible = false;

?

mvh

Greenland
Avatar billede keysersoze Guru
26. april 2009 - 10:02 #1
i stedet for at benytte visible="false" kan du gøre det vha CSS - visibility: hidden; og/eller display: none;. Du kan også kigge på nogle af de muligheder AJAX giver - med det kan du refreshe små dele af din side.
Avatar billede Greenland Nybegynder
26. april 2009 - 19:48 #2
Tak det virker med:
  TableAvance.Style.Add("visibility", "hidden");

men den "usynlige" tabel skubber resten af skærm layoutet nedad, kan jeg undgå det på en nem måde ?
Avatar billede Greenland Nybegynder
26. april 2009 - 19:51 #3
hej igen,

jeg brugte TableAvance.Style.Add("display", "none");

så lærte man forskellen på de to muligheder

tak, hermed point til dig

mvh

"Royal" Greenland
Avatar billede keysersoze Guru
26. april 2009 - 19:54 #4
svar :)