Avatar billede donkazz Nybegynder
22. april 2009 - 12:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Simpel RegEx

Jeg skal replace ALT fra location.href der ligner "&id=13", men jeg er ikke super skarp til RegEx, og den her matcher kun "&id=1" og tager aldrig det sidste tal med? :-o

var tmp = document.location.href;
tmp = tmp.replace(/\&id\=[0-9]?/ig,"");

Any ideas? :-)
Avatar billede CCodam Nybegynder
22. april 2009 - 13:04 #1
Nu ved jeg ikke lige hvilket sprog det er du koder i? men skrevet i normal RegEx:

Hvis det altid er præcis $id=13 så kan du jo bare skrive dette

Hvis det altid er "$id=" men tallet kan gå fra 1-99999 så kan du bruge \&id\=([0-9]+)
Avatar billede donkazz Nybegynder
22. april 2009 - 13:08 #2
Jamen det var præcis dét rigtige, det sidste med plusset.. tænk det var så nemt.. :)

Takker! Smid svar, så' der point
Avatar billede CCodam Nybegynder
22. april 2009 - 13:43 #3
Det var så lidt :)