Avatar billede trillo Nybegynder
21. april 2009 - 17:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ændre Internet indstillingerne igennem firefox - er det muligt?

Hey Eksperter.

På den skole hvor jeg går, skal vi ændre proxy hver gang vi vil forbinde til internettet.
Jeg bruger som standard firefox som min browser, men Windows Live Messenger forbinder igennem de indstillinger man sætter i Internet Explorer.
Det betyder at jeg skal ændre indstilligner i 2 programmer hvergang jeg tager til og fra skole.

Her ligger spørgsmålet så:
Er det muligt at ændre Windows Live Messenger, så den bruger indstillingerne fra FF i stedet for indstillingerne i IE?

/Trillo
Avatar billede Babsi Nybegynder
21. april 2009 - 17:35 #1
Ja det er det
Avatar billede mjdigital Nybegynder
21. april 2009 - 17:36 #2
Hejsa :)

Tror jeg desværre ikke det er BUILD IN i WLM ved jeg :)

Du kan rette lidt indstillinger her...
Tools - Options - Connection - Advanced Settings

Ellers så prøv da Trillian Astra er lige kommet i beta, skriv dig op på deres side så får du svar 5 minutter efter hvor du får serial mm. :)

http://www.trillian.im/signup.html <- link til sign op :)

Håber måske det hjalp dig lidt :)
Avatar billede CCodam Nybegynder
21. april 2009 - 18:00 #3
Det er desværre ikke muligt at få Windows Live til at hente sine proxy indstillinger fra andet end IE, så vidt jeg ved...

Hvis du vil have det, kan jeg dog lave noget endnu smartere til dig ;) Et lille VB Script, som du kan have liggende på dit skrivebord, og når du trykker på det, skifter det frem og tilbage imellem ingen proxy i både FF og IE, til skolens proxy :)

Noget jeg skal lave til dig?
Avatar billede trillo Nybegynder
21. april 2009 - 18:20 #4
Seriøst? :D

Det ville være alt for fedt, men hvis det er besvær vil jeg nødigt bede dig om det :P

Men hvis du lavede det, ville det rigtig dejligt ^^

/Trillo
Avatar billede CCodam Nybegynder
21. april 2009 - 20:46 #5
#4 Selvfølgelig kan jeg det, skal bare lige høre om du bruger XP eller Vista og om det er Dansk eller Engelsk? :)
Avatar billede trillo Nybegynder
25. april 2009 - 16:38 #6
Fedest :b

Jeg kører Windows 7 betaen, ved ikke om det virker så.
Men ellers har jeg også en anden bærbar, som jeg kører vista (dansk) på, så hvis det er nemmere kunne du bare lave det til den :D

/Trillo
Avatar billede CCodam Nybegynder
25. april 2009 - 17:26 #7
Prøv at kopier følgende ind i notepad, og gem filen som proxy.vbs

Det er markeret med fed, er noget du lige skal tjekke passer helt på din maskine, og du skal muligvis ind og vælge at du kan se skjulte filer :)
aqrsf53g.default er forskelligt for hver bruger af FireFox...

firefold = "C:\Users\<brugernavn>\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\aqrsf53g.default\prefs.js"
fireproxy = "user_pref(" & Chr(34) & "network.proxy.type" & Chr(34) & ", 1);"
ieproxy = "Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings"
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFile = objFSO.OpenTextFile(firefold, 1)
Set oReg=GetObject("winmgmts:!root/default:StdRegProv")

strText = objFile.ReadAll
objFile.Close

Set objFile = objFSO.OpenTextFile(firefold, 2)

If InStr(strtext, fireproxy) = 0 Then
  objFile.WriteLine strText
  objFile.WriteLine fireproxy
  CreateValue = oReg.SetDWORDValue(&H80000001,ieproxy,ProxyEnable,1)
  MsgBox("Proxy Enabled")
Else
  strNewText = Replace(strText, fireproxy, "")
  objFile.WriteLine strNewText
  CreateValue = oReg.SetDWORDValue(&H80000001,ieproxy,ProxyEnable,0)
  MsgBox("Proxy Disabled")
End If

Ellers må du lige skrive, hvis du får problemer med overstående :)
Avatar billede trillo Nybegynder
26. april 2009 - 19:32 #8
Det virker næsten helt som det skal.
Firefox ændrer proxy perfekt, men desværre reagere IE slet ikke på scriptet :/

(da jeg kører W7, er det vidst nok IE8 som er med, ved ikke om det har indflydelse?)

Ellers er det helt genialt :)

/Trillo
Avatar billede CCodam Nybegynder
26. april 2009 - 19:37 #9
#8 Ja ok, jeg tester lige efter med IE8, havde kun lige IE7 da det blev lavet, så det er muligt der er lidt forskel...

Vender tilbage :)
Avatar billede CCodam Nybegynder
26. april 2009 - 22:55 #10
#8 Det var sku en lille smutter fra mig af, der er ikke forskel mellem IE7 og IE8, jeg havde dog glemt nogen " rundt om ProxyEnable, da det ikke er en variable men navnet skrevet direkte...derfor, skal det altså se sådan her ud:

firefold = "C:\Documents and Settings\Claus Codam\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\aqrsf53g.default\prefs.js"
fireproxy = "user_pref(" & Chr(34) & "network.proxy.type" & Chr(34) & ", 1);"
ieproxy = "Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings"
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFile = objFSO.OpenTextFile(firefold, 1)
Set oReg=GetObject("winmgmts:!root/default:StdRegProv")

strText = objFile.ReadAll
objFile.Close

Set objFile = objFSO.OpenTextFile(firefold, 2)

If InStr(strtext, fireproxy) = 0 Then
  objFile.WriteLine strText
  objFile.WriteLine fireproxy
  CreateValue = oReg.SetDWORDValue(&H80000001,ieproxy,"ProxyEnable",1)
  MsgBox("Proxy Enabled")
Else
  strNewText = Replace(strText, fireproxy, "")
  objFile.WriteLine strNewText
  CreateValue = oReg.SetDWORDValue(&H80000001,ieproxy,"ProxyEnable",0)
  MsgBox("Proxy Disabled")
End If