Avatar billede mark88 Nybegynder
14. april 2009 - 16:11 Der er 12 kommentarer

fejl ved grafikkortet, ram eller bios

hej jeg sidder med min stationære pc med bundkort af asus p5w dh delux og ram Corsair 4 x 512 af pc2 6400 extrem
grafikkort er det asus - nvidia 7950x2

fejl.
når jeg opgradere til den nyeste driver fra nvidia. og den så genstarter og så jeg skriver adgangskode og den kommer ind går den i sort men kan godt se selve musen. og kan også trykke rundt altså åbne mapper m.m.

men hvis jeg så tager 3 ram moduler ud kan den godt vise skærmbilledet.

jeg har testet alle 4 ram blokke hvor alle 4 vil starte op og vise skærmbillede

hvis jeg starter op i fejlsikret tilstand viser den skærmbilledet godt nok med alle 4 ram blokke i.

det eneste driver jeg kan køre med er den som microsoft udsender det er hvis 178 eller sådan noget kan ej huske det. køre vista 64bit
det er lige meget hvilken driver fra nvida jeg henter så fuckker det op.

nu har jeg prøvet at installer windows 7. der er også driver med den sidste nye fra nvidia virkede også fint men så når den er kørt ind man slukker computern og starter den igen efter installation man har brugt den lidt så går den i sort efter opstart efter genstart fx.

jeg kan finde ud af at det er enden grafikkortet eller så er det ram men tror mest på grafikortet for det er vel når driveren til den bliver indlæst at den går i sort,
om det er nyt gf jeg skal ud og have eller ram håber få et svar.

ellers er det biosen men den tror jeg bare ikke på ellers ville den jo nok slet ikke kunne starte op og vise noget som helst. har også den sidste nye bios driver inde.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. april 2009 - 17:01 #1
Du skal måske opgradere bios til den nye driver.
Ellers hvis den ældre driver kører godt nok, så gå tilbage til den. Du kan også prøve at starte i fejlsikker, og der sætte opløsningen ned. Og så i normal tilstand prøve at sætte den op igen. Du har ret i, at det næppe er et ram problem.
Avatar billede mark88 Nybegynder
14. april 2009 - 17:25 #2
se om jeg kan finde en af de gamle bios drivere på asus. jep har den nyste bios inde på den. men kan selv være sket en fejl under installation.

jeg kan prøve igen ellers finde den gamle.

ja har også prøvet at sætte opløsningen ned.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. april 2009 - 17:33 #3
Nej jeg mente den gamle skærmdriver.
Avatar billede mark88 Nybegynder
14. april 2009 - 18:06 #4
nåå men problemet lå nemlig i at når man installere vista har microsoft lagt en gpu driver ind som hvis nok hedder 178 eller noget i den dur, det er den eneste driver der virker ingen gang hvis jeg tager den samme driver fra nvidia og ligger ind som microsoft ligger ud som opdaterin til pc'en virker den enste driver der vil virke er den som microsoft har i deres update pakke.

og ja har prøvet hver eneste driver fra nvida.  fra den nyeste til nogle af dem i 170 rækken og op efter og de  virker ikke,

ps. nu har jeg prøvet og ligge xp ind, og opdateret biosdriveren med asus update manager og genstartet og så lagt nvidia ind igen med den nyeste 182.50 og virker uden problemer kan genstarte med mere.

nu er spørgsmålet bare om jeg kan ligge vista ind igen og så det virker. lige så godt som det gør på xp :)
Avatar billede off-line Nybegynder
14. april 2009 - 20:05 #5
Det ved jeg faktisk ikke, men det skulle desværre ikke undre mig,
om det koksede. Men held og lykke med at forsøge:)
Avatar billede mark88 Nybegynder
15. april 2009 - 17:11 #6
har nu installeret vista igen og den  dig i sort igen.
jeg køre 64-bit version og xp er 32 bit. kan det være.
nvidias driver der laver en fejl i systemet i 64 versionen da den også gør det i windows 7.

eller syntes du bare jeg skulle holde mig til xp igen så?

bare underligt har kørt med vista siden det udkom er først her siden nvida har udgivet deres nyere drivere den er gået i udu.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. april 2009 - 17:37 #7
Ja der er et grafikkort problem der. Det er vel ikke sådan, at du
har et onboard grafikkort, som ikke er slået fra? Det kunne godt
give problemer, selv om det skulle slå fra automatisk.

Om du skal holde dig til XP kan jeg ikke sige, for det er jo en
smagssag. Jeg har prøvet Vista, men brød mig, som så mange andre,
ikke om den. Jeg har også prøvet windows 7, den gav mig rigtig
mange problemer med mine programmer, så den røg ud med det samme.

Men det må kunne lade sig gøre, at køre Vista med den rigtige driver. Var det her du var inde og søge?http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
Avatar billede mark88 Nybegynder
15. april 2009 - 18:37 #8
nej det har jeg ikke bryder mig ikke om samlede komponenter går jeg helst lagt uden om, så.

ja der inde jeg hentede den sidste nye driver og har prøvet både manuelt og automatisk søgning på driveren.

men tror bare jeg køre xp igen så :P hehe der virker driveren og det hele. så sluger den jo heller ikke så meget ram hehe
Avatar billede mark88 Nybegynder
15. april 2009 - 18:39 #9
ps. den driver der virker  ved installering af vista er den som microsoft har lagt op det er den eneste der virker bare ret underligt det her hehe jeg er så irreterede på det fordi jeg ikke kan finde fejlen.

men gør nok ikke så meget har overvejet at skifte gpu på den og ram og cpu.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. april 2009 - 20:12 #10
Nå ja, men ellers læg et svar her og luk, så kan du åbne et
ny spørgsmål i retning af "Grafik driver problem i Vista"
Man skulle tr det kan lade sig gøre:)
Avatar billede off-line Nybegynder
23. april 2009 - 01:39 #11
Husk at lukke spørgsmålet:)
Avatar billede mark88 Nybegynder
14. juli 2009 - 06:49 #12
Hej nu virker mit grafikort igen
jeg tror det har været en konfligt med driveren fra microsoft.

jeg blev nemlig træt af xp og og gik over til vista igen

jeg gjorde så det som det første at installere den nyeste driver før driveren fra microsoft den der hedder 178 eller noget i den stil.

og vupti så virker det sq.

har også min kærestes veninde der sker det samme ved når vi prøvet at installere den nyeste driver

ret underligt