Avatar billede ser Nybegynder
12. april 2009 - 22:20 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Inport af index fra MS SQL-2000 til MS SQL-2008

Jeg er ved at opgraderer fra MS SQL-2000 til MS SQL-2008. V.h.a. SQL-2008 værktøjet "Import AND Export Data" har jeg importeret alle data fra den gamle database over i den nye. Det er dog kun data som det er lykkedes mig at kopieret over, defination af nøgler ( key's ), er IKKE kommet med. Hvordan får jeg dem med.
Databasen indeholder mange tabeller, og det vil være et stort arbejde, manuelt at opratte alle KEY's på ny.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. april 2009 - 22:31 #1
Er du startet med at eksportere struktur som SQL i den gamle og så køre den SQL i den nye?
Avatar billede Syska Mester
12. april 2009 - 22:50 #2
Udmildbart ville jeg sige nej ...

ser#
Den export and import tager ikke keys med har jeg erfaret, så som Arne_v er inde på, så skal du igennem alle dine tables, for derefter at importere data og huske at markere at du vil lave INDENTITY inserts.

Dog hvis det er muligt, ville jeg nok stoppe den gamle SQL 2000 og så kopiere data og log filen over på den nye server ... og så attached den igen ... for derefter manuelt inde i SSMS at opgradere den til version 10 ( mener jeg SQL 2008 hedder ) ... klart den hurtige løsning efter min mening, men kommer selvf an på hvordan det hele er delt op.

// ouT
Avatar billede ser Nybegynder
16. april 2009 - 11:01 #3
Jeg har besluttet mig for manuelt at oprette diverse keyes / index
gi venligst et svar så jeg kan fordele point
Avatar billede Syska Mester
16. april 2009 - 16:45 #4
okay,

Men overstående plejer jeg at bruge ... :-)

Ellers kan du jo også gøre som Arne_v siger ... og bruge den import/export som du allerede har brugt ... så ville det du har gjort også virke.

Højre klik på den table, og så kan du lave et create script ( kun struktur )

// ouT
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2009 - 17:04 #5
.