Avatar billede flodhesten Nybegynder
11. april 2009 - 00:08 Der er 5 kommentarer

Hente info fra anden hjemmeside

Hej eksperter.

Jeg tænke på om det er muligt at lave et php script der kan hente tekst fra en hjemmeside? Jeg har nemlig denne video http://www.youtube.com/watch?v=IAR1UodOigM, og jeg vil gerne have fat i titlen fra min hjemmeside uden at skulle åbne siden og skrive det manuelt.

Jeg forestiller mig, at det er noget med at lede efter et bestemt mønster, men er det på nogen måde muligt at lave i php?

På forhånd tak.
Avatar billede bente_fiber Nybegynder
11. april 2009 - 00:39 #1
Som jeg har forstået det, vil du gerne have en YouTube video titel udfra en YouTube-url?

Nu ved jeg ikke hvor besøgt dit site er, eller i hvilken sammenhæng det skal bruges - men en løsning ville være at bruge regular expression. De er hurtige, men meget ressource krævende, så brug dem med omtanke.

F.eks

<?php

function GetYouTubeTitleByURL( $url ) {
    if( !($content = file_get_contents($url)) )
        die('Couldt not connect to ' . $url);

        preg_match('%<title>(.+)</title>%', $content, $matches);

        if(isset($matches[1]))
            return $matches[1];
        return null;
}

echo GetYouTubeTitleByURL($url);

?>

Vil også anbefale dig, at bruge cURL fremfor file_get_contens. Men dette kræver opsætning af din server og en grundlæggende viden omkring PHP - så regner med overstående funnktion er O.K for dit behov.
Avatar billede bente_fiber Nybegynder
11. april 2009 - 00:47 #2
Hov forresten,

Hvis du ikke vil have YouTube i din titel, kan du enten substringe eller ændre den reg-ex der er brugt i funktionen til denne:

preg_match('%<title>YouTube - (.+)</title>%', $content, $matches);

Håber det kunne bruges

- hilsen
Simon Sessingø
http://www.jegergrim.com
Avatar billede flodhesten Nybegynder
11. april 2009 - 00:47 #3
Super. Det er meget smart.

Men jeg kan forestille mig, at det bliver en del mere vanskeligt, hvis jeg nu også gerne vil have hentet den tekst der står under "more info" til videoen.

Tror du det ville være helt umuligt?
Avatar billede flodhesten Nybegynder
22. maj 2009 - 00:43 #4
Du må gerne skrive for at få point Bente_fiber.
Avatar billede xiaonvhai Nybegynder
02. december 2010 - 09:00 #5
English to Danish translation
Hvorfor ikke få en gratis YouTube Downloader?
http://www.downloadvideos-convert.com/
kopiere URL og indsætte den på software til at downloade videoen,