Avatar billede traxis Nybegynder
10. april 2009 - 22:35 Der er 1 kommentar

Valg af album med dropdown

I dette script er der to ting. PHP-koden i starten printer mapper og filers navne mm. vha. $dirArray[$index].
Jeg vil have samtlige mapper i en gallerimappe til at blive printet i en dropdown menu, hvor den når man vælger et album ændrer koden so.addVariable("content_path","img/<? echo "$dirArray[$index]" ?>"); i javascriptet og opdaterer galleriet på siden.

Kan desværre ikke helt selv regne ud hvordan det skal gøres.

<html>
<head>
<title>Billeder</title>
</head>
<body>
<p class="style1">Billeder</p>
<?
// åben dette dir
$myDirectory = opendir("img");

// hent hver entry
while($entryName = readdir($myDirectory)) {
    $dirArray[] = $entryName;
}

// luk dir
closedir($myDirectory);

//    læs elementer i array
$indexCount    = count($dirArray);
Print ("$indexCount files<br>\n");

// sorter
sort($dirArray);

        // print dem
        print("<form name=\"form\" id=\"form\">
          <select name=\"jumpMenu\" id=\"jumpMenu\" onchange=\"MM_jumpMenu('parent',this,0)\">
        <option value=\"selected\">[ VÆLG ALBUM ]</option>");
        // loop gennem arrayet og print alle
        for($index=0; $index < $indexCount; $index++) {
        if (substr("$dirArray[$index]", 0, 1) != "."){ // list ikke gemte filer
        print("
        <option value=\"$dirArray[$index]\">$dirArray[$index]</option>");
            }
?>
</select></form>

<!-- Div indeholdende galleri -->
<div id="gallery" align="center">
<h1>Ingen Flash Player!</h1>
<p>Det ser ud til, at du ikke har Flash Player installeret. <a href="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" >Klik her</a> og g&aring; til Macromedias download side.</p>
</div>
<script language="javascript" type="text/javascript">
var so = new SWFObject("flashgallery.swf", "gallery", "540", "540", "8");
so.addParam("quality", "high");
so.addParam("allowFullScreen", "true");
so.addVariable("content_path","img/<? echo "$dirArray[$index]" ?>");
so.addVariable("color_path","default.xml");
so.addVariable("script_path","flashgallery.php");
so.write("gallery");
</script>
</p>
</body>
</html>
Avatar billede traxis Nybegynder
11. april 2009 - 13:25 #1
Lettere forklaring:
Når der i formen vælges en option, skal denne option ændre img/<? echo "$dirArray[$index]" ?> til det valgte.

Er i tvivl om, om dette indlæg skal flyttes til JavaScript-spørgsmålene, da jeg er usikker på hvilket kodesprog der kan gøre det jeg vil have.