Avatar billede nonames Nybegynder
10. april 2009 - 18:07 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

skript der fjern alt mellem tags

Hej, jeg har en funktion der bruger asphttp, og når jeg henter en side, er der noget javascript som skal væk.

Eller lettere sagt, har et input, hvor alt mellem <script> og </script> skal væk, også <script> og </script> skal væk.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede softspot Forsker
11. april 2009 - 19:52 #1
Jeg vil tro følgnede kan gøre det:

dim rx, inputStreng
inputStreng = "...Dette er input med evt. script indlejret..."
set rx = new RegExp
rx.pattern = "<script[^>]*>[^<]*</script>"
rx.global = true
rx.ignorecase = true
rx.multiline = true
inputStreng = rx.replace(inputStreng, "")
Avatar billede nonames Nybegynder
11. april 2009 - 20:36 #2
den virker ikke, den fjerner ingen ting overhovedet :P
Avatar billede softspot Forsker
11. april 2009 - 20:49 #3
Det virker fint nok her (hvis altså der er noget script i den tekst der ligger i variablen inputStreng)...

Kan du evt. prøve at vise hvad du bruger som testdata?
Avatar billede nonames Nybegynder
11. april 2009 - 23:04 #4
Hej, jeg har fundet ud af noget andet, jeg skulle ikke bruge det først stykke af input'et så jeg brugte bare mid funktionen i asp
Avatar billede nonames Nybegynder
11. april 2009 - 23:05 #5
hov, glemte at sige du må godt smide et svar, så får du halvdelen af pointen for at bruge tid på mig :)
Avatar billede softspot Forsker
13. april 2009 - 08:27 #6
Velbekomme :)
Avatar billede softspot Forsker
13. april 2009 - 09:19 #7
Tak for point :-)