Avatar billede lsskaarup Nybegynder
10. april 2009 - 11:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Connectionstring til Access 2007 database

Jeg er ved at kigge lidt på om Access 2007 er blevet bedre end sine forgængere. Har aldrig rigtigt brudt mig om programmet, hvilket sikkert skyldes at jeg føler alt for meget styring bliver taget fra mig...

Men man skal jo se om det er blevet bedre, pt er jeg dog ikke overbevidst :-(

Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal fange selvsamme DB, som jeg arbejde i via VB.

Skal man lave en connectionstring, som hvis DB'en var ekstern og hvordan skal denne så se ud?

Eller kan man "bare" fyre en statement afsted, og hvordan skal dette så gøres?
Avatar billede jimmydk Nybegynder
13. april 2009 - 11:27 #1
Her kan du se hvordan du laver en connetionstring
http://www.connectionstrings.com/access-2007
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
13. april 2009 - 14:33 #2
Men er det også nødvendigt at tilgå databasen via en connectionstring når det er selvsamme DB jeg arbejder?
Avatar billede fdata Forsker
13. april 2009 - 21:46 #3
Du kan sagtens "fyre et statement afsted". Hvis koden er i samme base som tabellerne, kan du køre en SQL i stil med (ud af hovedet, ikke testet):

Dim Rst as RecordSet
Dim StrSQL As String

StrSQL = "SELECT Kunder.* FROM Kunder WHERE Postnr>=5000"
Set Rst=CurrentDB.OpenRecordset (StrSQL, dbOpenSnapshot)

... din kode

Rst.Close
Set Rst = Nothing
Avatar billede fdata Forsker
19. januar 2010 - 23:41 #4
Takker for point ;o)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
21. januar 2010 - 10:30 #5
Velbekomme :-)