Avatar billede Walbinger Nybegynder
08. april 2009 - 22:05 Der er 17 kommentarer

Geninstallation af VISTA.....HJÆLLP!!!

Hej

Jeg har en computer som er gået helt amok. Den begyndte forleden at køre "startreparation". Hvorfor den er startet med det ved jeg ikke, men summa summarum er at der ikke sker en pind når den er færdig med at køre den proces. Den skriver bare at det ikke kunne lade sig gøre.

Jeg har derfor været igang med at formatere harddisken og geninstallere vista, men jeg når kun at køre den ene genoprettelses cderne hvor den formaterer harddisken. Når jeg smider cd 2 i og den er færdig med den og den så skriver at jeg skal genstarte, genstarter den men den kommer aldrig ind i windows. Igen starter den "startreparation" processen op og jeg kommer ikke videre.

Det er end ond cirkel :)

Hvad gør jeg.? Jeg har prøvet at trykke F8 og få menuen frem hvor man kan systemgendanne osv, men den ender altid i startreparation billedet igen, og kommer ikke videre.

Er det slut for den computer - jeg har givet op??. Jeg ved ikke hvordan jeg skal komme videre. Jeg vil som sagt bare have gjort formaterings / geninstallationsprocessen færdig, men når aldrig så langt.

Håber i kloge hoveder kan hjælpe mig derude :)

Hilsen Lasse

PS. God påske...
Avatar billede osigaard Nybegynder
08. april 2009 - 22:31 #1
Hvilken computer drejer det sig om ???
System-gendannelse kan være forskellig, alt efter hvilken computer det drejer sig om.
Avatar billede Walbinger Nybegynder
08. april 2009 - 22:46 #2
det er en toshiba satellite....

Hjælper det?
Avatar billede jager Nybegynder
09. april 2009 - 09:47 #3
du l prøve med din dvd fra  f12 køre den igennem  og prøv f8 igen; det kan være at din HDD er stået af
Avatar billede Walbinger Nybegynder
09. april 2009 - 09:52 #4
okay, ja det har jeg prøvet, men kan da godt forsøge en gang til. Jeg når som sagt kun at blive færdig med cd 2 af geninst. cderne og så vil den genstarte, og efter genstart begynder den igen på det der startreparation.

Jeg når aldrig at sætte cd 3 i, altså den sidste genst. cd.

Det kan godt være den er ovre....Jeg prøver..
Avatar billede jager Nybegynder
09. april 2009 - 10:06 #5
har din pc noget hardware test
Avatar billede Walbinger Nybegynder
09. april 2009 - 10:12 #6
hvad mener du med det? Det ved jeg ikke om den har?

Der er ikke installeret hardware for nylig. Det eneste vi har installeret for nylig er noget software - Counterstrik Source. Det gjorde vi og 2 dage efter begyndte den med startreparation.
Avatar billede jager Nybegynder
09. april 2009 - 10:13 #7
du kan også starte i f2 se om du kan skifte sata opration fra ahci til ata
Avatar billede jager Nybegynder
09. april 2009 - 10:15 #8
der er nogle pc som har test værktøj på deres pc så man kan teste for hardware fejl
Avatar billede Walbinger Nybegynder
09. april 2009 - 10:18 #9
ok....i BIOS har jeg mulighed for at "Load Setup Defaults", altså at loade det oprindelige værdier for alle items.

Skal jeg prøve det - ?
Avatar billede jager Nybegynder
09. april 2009 - 10:22 #10
nej du skal kigge efter noget der handler om sata  og hvis det er mugligt at skifte fra ahci til ata
Avatar billede Walbinger Nybegynder
09. april 2009 - 10:23 #11
det er der ikke....Jeg har kigget efter.....:)
Avatar billede jager Nybegynder
09. april 2009 - 10:28 #12
har du ander windowes CD prøv om du kan instalere dem jeg har på fornemmelsen at din harddisk er gået ned
toshiba satellite ??????? har den et nr
Avatar billede Walbinger Nybegynder
09. april 2009 - 10:30 #13
Ja det er en satellit Pro A200-1A5

Jeg har faktisk en anden cd liggende, dog XP men skidt med det. Jeg prøver med den i stedet.

Hvis det ikke virker er det nok harddisken som er gået :)
Avatar billede jager Nybegynder
09. april 2009 - 10:34 #14
men du skal kigge mere efter ahci til ata da man ikke umiddel bart kan køre xp på en ahci bios
Avatar billede Walbinger Nybegynder
09. april 2009 - 10:35 #15
ja men det var der som sagt ikke. Jeg prøver det her og virker det ikke, tja så er det synd. Jeg orker snart ikke at kigge på det mere :)
Avatar billede jager Nybegynder
09. april 2009 - 10:38 #16
du kan også downloade windows 7 og lave et image cd og påøv den
Avatar billede Walbinger Nybegynder
09. april 2009 - 10:39 #17
ja det ku jeg prøve....

Du skal have tak for hjælpen i hvert fald....