Avatar billede rina Nybegynder
07. april 2009 - 08:35 Der er 4 kommentarer

Manuel WSDL og Array

Hejsa

Jeg skal rette en fejl i en eksisterende webservice.
Webservicen er lavet i Java og returnerer et Array af "bolde".
Når en anden Java klient kalder Webservicen går det fint, men når .NET kalder webservicen går det galt fordi .NET ikke tolker nedenståedne som et Array.

Det jeg tror måske kan hjælpe er, at ændre WSDL filen - men hvordan... (WSDL'en vedligeholdes manuelt)

Hvordan skriver man manuelt nendenståedne om til at fortælle at det er et Array der kommer?

Udsnit fra WSDL filen:
(Der står ikke i WSDL filen om det er RCP der bruges - men i wsdd filen står der følgende 'provider="java:RPC" style="rpc" use="encoded"'.)
(Skal der evt. ændres i wsdd filen også?)

<xs:complexType name="Bolde">
  <xs:complexContent>
    <xs:extension base="beu:boldkode"/>
  </xs:complexContent>
</xs:complexType>

(Typen bolde, består af typen "boldkode")
Avatar billede arne_v Ekspert
08. april 2009 - 19:47 #1
Jeg vil gerne kigge paa det, men det ville vaere lidt nemmere hvis du havde en simpel komplet WSDL som illustrerer problemet d.v.s. en enkelt metode uden argumenter som returnerer et array af bolde.
Avatar billede htmlpower_karlmarx Nybegynder
29. april 2009 - 02:13 #2
Du serializer dine objekter i java, det udskriver dem i XML format.
Hvis du vil gøre dig nogen forhåbning om at dette kan indlæses skal du selv skrive en oversætter i .NET

Alternativt kan du bruge en serverSocket og så sende data formateret på den rigtige måde...
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2009 - 02:18 #3
htmlpower_karlmarx>

Jeg tror altså ikke at helt har forstået de finere nuancer i spørgsmålet.
Avatar billede htmlpower_karlmarx Nybegynder
29. april 2009 - 02:33 #4
arne_v>

Efter en gennemgang af de fine nuancer af din logik er jeg nået frem til at du ikke har læst spørgsmålet.