Avatar billede mjlb Nybegynder
05. april 2009 - 12:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fejl - prøver at installere wamp server

Jeg forsøger at installere wamp server på min bærbare. Installationen går fint men det virker ikke som det skal. Hvis jeg åbner localhost får jeg en fejlmeddelelse.

Fejlmeddelelse om kompileringsfunktion: CS0016: Der kunne ikke skrives til outputfilen 'c:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\Temporary ASP.NET Files\root\26676eb7\92c7e946\App_global.asax.zest8kaw.dll' - 'Adgang nægtet.

Jeg har tidligere haft sql server 2005 installeret.. kan det have noget med det at gøre? Jeg er ret grøn på dette område og jeg har ikke kunne google mig til fejlen. Så hvis nogen har en ide der kan hjælpe mig bliver jeg rigtig glad :)
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
06. april 2009 - 09:10 #1
Har du IIS aktiveret samtidig? For så vil jeg tro de konflikter (De kører jo begge på localhost)
Avatar billede mjlb Nybegynder
06. april 2009 - 18:14 #2
Yes.. så lykkedes det.

Løsning:

Først fandt jeg IIS manager og stoppede den.

Så forsvandt fejlmeddelelsen :)

Men jeg kunne stadig ikke se localhost, phpadmin osv.. Så fandt, ved hjælp af min ven google, frem til at man kan skrive 127.0.0.1 i stedet for localhost. Men for at løse problemet med at man ikke kan skrive localhost fandt dette indlæg på et forum:

"Edit the hosts file which is

%SystemRoot%\System32\drivers\etc\hosts

best to do it by opening wordpad as administrator.

before you do that make sure it is not read only. if it is, open windows explorer as administrator.

create a line that is
Code:
127.0.0.1      localhost"

Og nu virker det hele perfekt. Jeg havde næsten opgivet indtil gadensgaard gav mig inspiration til et nyt forsøg :)

Tusind tak - skriv et svar og du får point.
Avatar billede mjlb Nybegynder
06. april 2009 - 18:16 #3
Hov.. det hele er jo anderledes nu på eksperten hehe. Du behøves jo ikke skrive et svar. Du har fået point nu :)