Avatar billede glenn007 Nybegynder
02. april 2009 - 11:24 Der er 3 kommentarer

zedGraph værdi

Hejsa,

sidder og leger med grafher og har fundet et meget fint stykke kode.

har så fundet ud af hvordan det fungere med at der skal laves lister som så bruges til at fylde grafen med data.

MEN.

når nu listen er lavet... hvordan kan man så hive en specifik data ud af den,  se her i eksemplet. hvor der er lavet en list og den fylder ud med tilfældig sinus data. men hvis jeg vil have værdien ud på y aksen hvor x aksen er lig med min. 50.0 hvordan spørger jeg så til det

double x, y1, y2;
  PointPairList list1 = new PointPairList();
  PointPairList list2 = new PointPairList();
  for ( int i = 0; i < 36; i++ )
  {
      x = (double)i + 5;
      y1 = 1.5 + Math.Sin( (double)i * 0.2 );
      y2 = 3.0 * ( 1.5 + Math.Sin( (double)i * 0.2 ) );
      list1.Add( x, y1 );
      list2.Add( x, y2 );
  }

jeg synes ikke jeg kan finde noget dokumentation om hvorvidt man hiver data UD af sådan en svend men kun tilføje osv.
Avatar billede Syska Mester
02. april 2009 - 15:21 #1
Stedet du tilføjer data fra har du jo også hvordan du er kommet frem til den Y værdi ....

Så er det jo bare at bruge samme formel ...

// ouT
Avatar billede glenn007 Nybegynder
02. april 2009 - 16:51 #2
ja det er korrekt. jeg tænkte bare på om man kunne slå op direkte i listen grafen. man kunen unægteligt sapre lidt kode måske tænkte jeg :)
Avatar billede Syska Mester
03. april 2009 - 00:32 #3
Som jeg ser det er der intet at spare ... du kan jo gemme din Liste af X / Y værdier, og så slå op i den ... problemet er jo at du ikke har alle værdier netop for cos/sin ...

Det sammen kan jo gælde ved andre kurver ...

Hvad skal den så tage ... er der smooth enable, tror ikke der er nogen nem løsning og har i hvert fald ikke fundet den med det du siger ... for så vil det vel altid være hurtigere at regne den ud end at have alle mulige værdier gemt.

Men er den løsning du leder efter på nettet ... så er der nok her men der har du vel allerede kigget:
http://zedgraph.org/wiki/index.php?title=Sample_Graphs

// ouT