Avatar billede nicolailissau Nybegynder
30. marts 2009 - 18:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med while() og if() statement sammen

Hej eksperter.

Jeg roder med noget readdir().

Mit spørgsmål er hvordan jeg laver et if statement i et while tag sådan så jeg skifte linket alt efter hvilken filtype det er.
Hvis det er en directory skal den vise dir, ellers vise filen.
Det er edit_source jeg skal skifte i mit link alt efter hvilken fil det er.

Jeg håber i forstår mig, eller så post lige så svarer jeg med det samme. Håber i kan hjælpe

Hilsen Lissau

Min kode:

while($file = readdir($dir_handle))
{
if($file!="." && $file!="..")
echo "<tr><td width='50%'><a href='preview.php?site=adminmenu&locator=edit_source&file=$file'>$file</a></td><td width='50%'>".filetype($file)."</td></tr>";
}
closedir($dir_handle);
Avatar billede hmortensen Nybegynder
30. marts 2009 - 19:04 #1
Du kan vel blot bruge:
if (is_dir($file))
{
  //gør noget
}
Avatar billede showsource Seniormester
30. marts 2009 - 22:36 #2
while($file = readdir($dir_handle))
{
if($file == "." || $file == "..") {
continue;
}
echo "<tr><td width='50%'><a href='preview.php?site=adminmenu&locator=".(is_dir($file) ? "noget_andet" : "edit_source")."&file=$file'>$file</a></td><td width='50%'>".filetype($file)."</td></tr>";
}
Avatar billede larma Nybegynder
30. marts 2009 - 23:16 #3
$dir = "path to directory you want to open"

if ($handle = opendir($dir)) {
while (($file = readdir($handle)) !== false) {
  if (is_dir($file)) {
  //is a directory (do what you want with directorys)
  } elseif (is_file($file)) {
  //is a file (do what you want with files)
  }
closedir($handle);
}

NB! bruken av 3 sammenligningsoperatorer (!==) krever php 4 eller høyere.
Avatar billede nicolailissau Nybegynder
30. marts 2009 - 23:36 #4
jeg løste det således:
while($file = readdir($dir_handle))
            {
            if($file!="." && $file!="..")
            echo "<tr><td width='50%'><a href='preview.php?site=adminmenu&locator=select_".filetype($file)."&file=$file'>$file</a></td><td width='50%'>".filetype($file)."</td></tr>";
            }
            closedir($dir_handle);