Avatar billede noerager Nybegynder
27. marts 2009 - 10:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tastaturkombination i bat. fil

Hej

Jeg har en bat fil der åbner en hjemmside på nettet og lidt efter åbner en ny. Det problem jeg har er at den nye hjemmeside kommer i en ny fane i stedet for at genbruge den eksisterende. Browseren er Firefox. Og den genvej der kan bruges til at lukke er jo "ctrl+w". Hvordan sætter jeg denne kombination ind i min bat fil.
Avatar billede N00b Novice
27. marts 2009 - 13:11 #1
Du kunne evt. oprette et autoscript istedet for :) http://www.autoitscript.com/autoit3/

Eller "bare" oprette en exe i Autoit som eksikvere Ctrl+w

mener ikke at der findes nogle måder til at kalde tastatur kommandoer i bat.

/Rex
Avatar billede noerager Nybegynder
27. marts 2009 - 13:23 #2
Jo det kunne jeg - men det kan jeg i hvert fald ikke finde ud af da jeg ikke kender autoit.
Avatar billede N00b Novice
27. marts 2009 - 14:43 #3
Autoit er faktisk ikke så svært at hitte ud af.

Autoit v2 bygger meget over bat scripting, men har ikke samme mulighed for GUI mm., men til simple kommandoer er den værd at kigge på.

Et andet alternativ er http://www.autohotkey.com/ der bygger på autoit.

Ellers hvis du vil, kan du poste din bat kode - så vil jeg gerne se om jeg kan konvertere den til autoit kode.

/Rex
Avatar billede noerager Nybegynder
07. oktober 2009 - 11:41 #4
Jeg lukker her.
Avatar billede N00b Novice
07. oktober 2009 - 13:52 #5
Fandt du en løsning ?
Eller droppede du det...

[code]
;AutoITv3 check win exist and send send Ctrl + W
If WinActive("[CLASS:MozillaUIWindowClass]") Then ; Checks if Firefox is active
; If Firefox is active we send CTRL + W to the window.
send('^w') ; Sends Ctrl + W
EndIf ; Ends check
[/code]
eller
[code]
If Not WinActive('[CLASS:MozillaUIWindowClass]') Then ; Checks if Firefox is active
WinActivate('[CLASS:MozillaUIWindowClass]') ; If Firefox windows not active, autoit activates it (brings it to front)
; now when Firefox is active then send CTRL + W to the window.
send('^w'') ; Sends Ctrl + W
EndIf ; Ends check
[/code]

Bare hvis du stadig mangler funktionen :)

Koden skal bare kompiles med den gratis AutoIT compiler :p

/Rex
Avatar billede N00b Novice
07. oktober 2009 - 13:55 #6
Damn experten håndtere koder godt :(

' skal så bare skiftes ud med " (Double quote) eller ' (single quote)

/Rex