Avatar billede mlutken Nybegynder
26. marts 2009 - 23:55 Der er 1 kommentar

Partner til søgemaskine projekt søges

PROJEKTET KORT:
Kort baseret søgemaskine, hvor data er hentet med egenudviklet
robot der tillader struktureret indsamling af data fra vilkårlige websider.

Satser i første omgang på ejendomssøgning i Danmark og Europa.
Link: http://ejendomskortet.dk/#?ID_ITEM=home.dk_144-7468&ZOOM_LEVEL=13

DIG:
- Godt kendskab til enten PHP, Html, Javascript, MySql, C++, C# eller lignende.
- Tid og lyst til at bruge 10 - 15 timer om ugen på vores fælles projekt.
Vi kan endnu ikke tilbyde penge derfor den forholdvist store andel, hvis du
vil være med.
SVAR PÅ: nitram@lutken.dk (Martin Lütken)

AMBITION:
At lave en verdensomspændende søgemaskine med i første omgang fokus på
ejendomssøgning og senere udvide med andre typer søgning så som hotelpriser,
udvalgte dagligvarer, rejser og hvad der nu giver mening at vise på et kort.

ØKONOMI:
Vi har skitser til 10 - 15 måder hvorpå vi gennem aftaler i branchen,
hammerslags-plugin-spil og reklamer/sponsor kan få en god indtjening.
Det står dog og falder med at vi kan få mange brugere, og derfor
har vi brug for din hjælp til at gøre sitet perfekt.

WEBSITE:
Sitet er lavet så det understøtter plugins. Således er vores foreløbigt
eneste plugin "ejendomssøgning". Vi har dog planer om to mere:
"Hammerslag" (spil), og "Giftgrunde i Danmark".

Vi kan klare valuta konvertering, sprog, målesystemer, osv. således er vi
godt forberedt på at udvide hurtigt til andre lande.

ROBOT:
Til at indsamle data har vi udviklet en søgemaskine der vha. et "filter" kan
trække data ud fra en vilkårlig hjemmeside og samtidigt "forstå" hvad den læser.
Data fra en skanning sendes i XML format til en webservice på vores database server.

Kernen i søgerobotten er Firefox og C++, så vi kan gøre alt med en webside, som man kan
fra en browser. Vi kan f.eks. navigere frit rundt, fylde i felter, logge ind, og
aktivere links selv hvis det kræver afvikling af javascript kode osv.

Se mere her:
http://www.geooctant.com/

SKRIV TIL:
Martin Lütken: nitram@lutken.dk
Avatar billede mlutken Nybegynder
27. marts 2009 - 12:36 #1
http://ejendomskortet.dk/#?ID_ITEM=home.dk_144-7468&ZOOM_LEVEL=13
Andelen er 25% og vi er ret langt allerede.