Avatar billede __ak Nybegynder
24. marts 2009 - 16:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ui-jquery sortable - fang position

Hejsa alle sammen

Jeg sidder pt. og laver et projekt hvor jeg bruger et plugin fra UIjQuery der hedder "Sortable" http://jqueryui.com/demos/sortable/

Som i kan se på eksemplet er det et plugin der gør det muligt at sortere <li> elementer ved at trække dem med musen.

Mit spørgsmål går ud på, om/hvordan man kan fange nogle informationer omkring det element man flytter rundt på - jeg har ikke umiddelbart kunnet finde det i manualen, men mistænker mig selv for at have overset et eller andet.

Jeg vil også høre om der er nogen der ved om det er muligt at fange informationer omkring de elementer der ligger omkring det elementer man flytter rundt på - på dets placering, efter man har rykket.

//__ak
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. marts 2009 - 11:11 #1
Måske du kan bruge lidt info fra denne tråd: http://henrik.nyh.se/2008/11/rails-jquery-sortables
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. marts 2009 - 11:13 #2
Avatar billede __ak Nybegynder
25. marts 2009 - 13:27 #3
Hej jakobdo

Tak for dit svar, jeg kunne godt bruge eksemplet på http://interface.eyecon.ro/demos/sort.html
Men jeg mangler stadig at kunne finde det specifikke element jeg flytter rundt på - er det noget du evt. kan hjælpe med? - er ærligt talt ved at få grå hår i hovedet;)
Avatar billede __ak Nybegynder
25. marts 2009 - 13:55 #4
Jeg har fundet ud af at finde id'et på det element man flytter rundt på.

Når man opretter sit script sætter man sin "sortable" funktion på sin liste, lign:

$(function() {
    $("#sortable").sortable({
        stop: function(event, ui) { alert(ui.item[0].id);}
    });
    $("#sortable").disableSelection();
});

Som i kan se så bliver id'et på det element man flytter undt på alert'et når man slipper det igen.

ID'et fanges ved "ui.item[o].id"

Lægger du et svar jakobdo?

//__ak
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. marts 2009 - 21:51 #5
Kan du tro. :o)
Og faktisk skal jeg da nok til at arbejde lidt mere med jquery, det virker til at have nogle lækre addons.
Avatar billede __ak Nybegynder
26. marts 2009 - 09:05 #6
Man tak for hjælpen!:)

Ja jeg er i hvertfald personlig meget glad for at arbejde med det!
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. marts 2009 - 10:15 #7
Takker for point.