Avatar billede okkels Nybegynder
23. marts 2009 - 19:30 Der er 5 kommentarer

MSI Mini PC giver fejl på batteri og Wi-Fi

I januar anskaffede jeg mig en MSI Mini PC U100 10" fra wupti.com (http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/WU100-037NE_(Wupti1).html).

Maskinen har fungeret fint indtil nu, men har nu pludselig fået to graverende fejl efter jeg satte den til at slumre tidligere i dag. Da jeg startede maskinen igen, kunne den for det første ikke starte op uden strømforsyningen sat i. For det andet vil den ikke registrere nogle trådløse netværk på wi-fi-kortet.

Så vidt jeg kan se vil batteriet slet ikke lade op længere, men så længe strømforsyningen er sat i, kan maskinen godt fungere. Uanset hvad virker det trådløse netværkskort dog ikke.

Jeg har ledt efter troubleshooting, men kan ikke finde noget hjælp.

Er der mon en ekspert der har et godt råd? Eller skal den bare direkte til reklamation med det samme?

P.f. tak!
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2009 - 20:14 #1
Den skal til service - her er info:
ADmire ApS varetager service og support af MSI Notebooks.
ADmire ApS kan kontaktes på:
ADmire ApS
Brydehusvej 26
2750 Ballerup
Denmark
RMA/Hotline for MSI: +45 70223909
Email: support@admire.dk

Øvrigt:
Der ydes 2 års pickup & return garanti på MSI notebooks.
Avatar billede thov Forsker
24. marts 2009 - 02:37 #2
Batteriet er stået af. Det kan det finde på, uden varsel :-(

Med den  blå <Fn> tast og <F11> tasten, tænder og slukker du for WiFi og Bluetooth.
Har du prøvet det ?
Avatar billede okkels Nybegynder
25. marts 2009 - 08:53 #3
Det lyder som om den skal ind til rep.

@thov: det trådløse netværk er aktiveret, og jeg har også forsøgt at reparere det, de- og genaktivere det, men uden held. Den finder ganske enkelt ingen netværk, selvom der er masser i området.

Men hvis batteriet kan stå af fra den en dag til den anden, er det måske ikke utænkeligt, at der også er kommet fejl på det tådløse netkort?
Avatar billede thov Forsker
25. marts 2009 - 12:06 #4
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. marts 2009 - 20:16 #5
Har du haft batteriet ude og sat i igen?