Avatar billede evilfish Nybegynder
18. marts 2009 - 11:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmålstegn efter Objekter som return type

Hej eksperter

Jeg sidder i Visual Studio og roder med et C# projekt, og har erhvervet mig en version af resharper (Skide godt plugin). Jeg har en klasse som retunere DateTime objekter. Da det godt kan komme til at være objekter som er null, har resharper forslået at jeg kan retunere objektet således:

public DateTime? Deleted

Hvad gør spørgsmålstegnet efter objekt navnet? Kan ikke finde nogle forklaringer på nettet. Søger måske forkert, men hvad kan i fortælle mig?
Avatar billede aaberg Nybegynder
18. marts 2009 - 12:00 #1
public DateTime? Deleted;

er det samme som

public Nullable<DateTime> Deleted;

At bruge spørgsmålstegnet, er bare en pænere måde at bruge Nullable<T> klassen på.

Se mere om Nullable<T> klassen her:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/b3h38hb0.aspx
Avatar billede evilfish Nybegynder
18. marts 2009 - 13:04 #2
Tak for et godt svar med reference!
Avatar billede aaberg Nybegynder
18. marts 2009 - 13:18 #3
Jeg lægger et svar :-)