Avatar billede shjorth Nybegynder
17. marts 2009 - 07:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Backup af MySQL database

Hejsa.

Jeg har en mysql db hvori der ligger en ordentlig bunke _MEGET_ vigtige informationer.

Er der nogen der kender en korrekt måde at tage backup af dette på?
Altså det skal foregå automatisk.

Min umidlebare tanke er at køre et cronjob 1 - 2 gange om dagen og et php script som henter det hele ud og smider over i en mysql db på en anden server.. Men det er da ikke den rigtige/bedste måde at gøre det på er det? :)
Avatar billede osdata Nybegynder
17. marts 2009 - 08:05 #1
Du kan bruge programmet mysqldump til at lave backup. Hvis du skal indlæse fra din backup bruger du mysql ......< backupfil

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2009 - 10:34 #2
Men kræver man "ejer" serveren eller ha' root adgang ikke?
Avatar billede osdata Nybegynder
17. marts 2009 - 10:40 #3
Nej, det kan også køres remote med --host= parameteren.
Det kræver dog at der er åbent for mysql udefra.

For alternative muligheder se: http://www.php-mysql-tutorial.com/wikis/mysql-tutorials/using-php-to-backup-mysql-databases.aspx

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede shjorth Nybegynder
17. marts 2009 - 14:54 #4
<?php
include 'config.php';
include 'opendb.php';

$tableName  = 'mypet';
$backupFile = 'backup/mypet.sql';
$query      = "SELECT * INTO OUTFILE '$backupFile' FROM $tableName";
$result = mysql_query($query);

include 'closedb.php';
?>

Det må vist være det her jeg skal bruge... Men jeg syntes der mangler lidt info om hvad der er i de 3 filer der... Altså config, opendb, closedb ??
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2009 - 15:37 #5
Men hvordan får man så stukturen og det med?
Men hvad så hvis man ikke har adgang til --host= parameterne?

Og evt. hvordan finder jeg ud af om jeg har det? :P
Avatar billede shjorth Nybegynder
30. januar 2010 - 12:48 #6
Takker for hjælpen. Smider du et svar ?
Avatar billede shjorth Nybegynder
12. juni 2010 - 20:51 #7
Lukker her