Avatar billede rexden1 Nybegynder
13. marts 2009 - 13:14 Der er 3 kommentarer

VBA: Excel

Hejsa,

Jeg har en problemstilling jeg godt kunne tænke mig hjælp til:

Jeg har brug for at kontrollere om der er tomme celler i en kolonne. Det kunne være en kolonne hvor der skal indtastes en dato, efter endt indtastning vil det gerne kontrolleres om der i alle række er tastet en dato.

Håber i kan hjælpe
Avatar billede ladyhawke Novice
13. marts 2009 - 13:22 #1
Skal det være i VBS, eller vil du bare have en visuel indikation af at der ikke er indtastet noget?
Avatar billede rexden1 Nybegynder
13. marts 2009 - 13:33 #2
Det må gerne vises via VBA i en msgbox at der mangler at blive indtastet en dato i den og den og række.
Avatar billede rexden1 Nybegynder
13. marts 2009 - 13:37 #3
Jeg bruger lige pt. denne løsning som ikke er holdbar nok.

For i = 1 To 1000

  If Cells(i + 7, 1) = "" Then
                If Cells(1 + 7, 8) <> "" Then
            Range(Cells(i + 7, 1), Cells(i + 7, 8)).Select
            a = MsgBox("Dato feltet i linje nr. " & i + 7 & " Er blankt!, Skal linjen slettes ", vbYesNo)
            If a = vbYes Then
            Cells(i + 7, 1).EntireRow.Delete
            End If

Next i
Call bilag_fejl