Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2009 - 10:53 Der er 1 løsning

Udskriv med dato fra database og ODBC

Hej.
Jeg har en ODBC database connection som jeg gerne vil have skrevet noget ud fra. Jeg skal vælge dato fra en dropdownliste, men det går totalt i kludder for mig og har brug for lidt hjælp.

(Det er et gammel system jeg skal have ændret).

Det er access og min database heder "programmer" og tabellen hedder "testtabeller".

Jeg har følgende datoer som jeg gerne vil have muligheder for at vælge ud fra. De er i defineret i databasen, så skal bare have det skrevet ud.

  <option value="<%=date()%>"><% =date() %>&nbsp;<% = WeekDayName(Weekday((Date)))%></option>
    <option value="<%=date()-1%>"><% =date()-1 %>&nbsp;<% = WeekDayName(Weekday((Date)-1))%></option>
    <option value="<%=date()-2%>"><% =date()-2 %>&nbsp;<% = WeekDayName(Weekday((Date)-2))%></option>
    <option value="<%=date()-3%>"><% =date()-3 %>&nbsp;<% = WeekDayName(Weekday((Date)-3))%></option>
    <option value="<%=date()-4%>"><% =date()-4 %>&nbsp;<% = WeekDayName(Weekday((Date)-4))%></option>
    <option value="<%=date()-5%>"><% =date()-5 %>&nbsp;<% = WeekDayName(Weekday((Date)-5))%></option>
    <option value="<%=date()-6%>"><% =date()-6 %>&nbsp;<% = WeekDayName(Weekday((Date)-6))%></option>
    <option value="<%=date()-7%>"><% =date()-7 %>&nbsp;<% = WeekDayName(Weekday((Date)-7))%></option>

Håber der er nogen der kan hjlæpe mig.

Databasen ligger på c:\db\programmer.mdb

Skriv endelig hvis der skal flere oplysninger.

Mvh.
Henrik
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2009 - 11:03 #1
Hvordan sletter jeg mit indlæg???
Laver lige et svar da det skal laves om.