Avatar billede dadko Nybegynder
12. marts 2009 - 12:24 Der er 3 kommentarer

Insert tabel into

Hej

Jaeg har en lille nyhedsystem som vil gerne har den viser dato har indsæt ind i nyhed.php kode men kan ikke huske hvordan man insætter dato ind i en tabel som findes i forevejen.

Jeg vil gerne insert dato ind i en tabel som findes i forvejen.

Den ser sådan her ud :

--
-- Table structure for table `sideindhold`
--

CREATE TABLE IF NOT EXISTS `sideindhold` (
  `id` int(10) NOT NULL auto_increment,
  `overskrift` varchar(100) character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `tekst1` text character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `billed` varchar(100) character set latin1 collate latin1_danish_ci default NULL,
  `tekst2` text character set latin1 collate latin1_danish_ci,
  `navn` varchar(255) character set latin1 collate latin1_danish_ci default NULL,
  `mainid` varchar(10) character set latin1 collate latin1_danish_ci default NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)
) ENGINE=InnoDB  DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=18 ;

og vil gerne indsæt :

`dato` datetime default NULL,

Jeg har prøvet :

INSERT INTO `sideindhold` (`id`)datetime default NULL;

Men stadigt er forvirrende og vil gerne give points hvis nogen kan hjælpe mig og forklare lidt hvordan skal jeg udføre det samt link eller lignede.

På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2009 - 15:29 #1
Avatar billede dadko Nybegynder
21. juni 2010 - 22:42 #2
Tak skal i har
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2010 - 22:53 #3
Var det en opfordring til at smide et svar?