Avatar billede sigyn Seniormester
12. marts 2009 - 11:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Variabel størrelse på gruppe- og rapportfod

Jeg har en rapport med en del grafer og statistik i gruppe- og rapportfod. Noget af stati-stikken og nogle af graferne har jeg sat til at blive usynlige, hvis f.eks. et resultat er lig 0, som f.eks i dette eksempel.

Private Sub Gruppefod5_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)

If Tekst75 = 0 Then
    Etiket79.Visible = False
    Tekst78.Visible = False
    Etiket80.Visible = False
    Tekst77.Visible = False
    Diagram35.Visible = False
    Diagram49.Visible = False
    Diagram37.Visible = False
    Diagram38.Visible = False
Else
    Etiket79.Visible = True
    Tekst78.Visible = True
    Etiket80.Visible = True
    Tekst77.Visible = True
    Diagram35.Visible = True
    Diagram49.Visible = True
    Diagram37.Visible = True
    Diagram38.Visible = True

    If Tekst77 = 0 Then
        Etiket81.Visible = False
        Tekst82.Visible = False
        Etiket83.Visible = False
        Tekst84.Visible = False
    Else
        Etiket81.Visible = True
        Tekst82.Visible = True
        Etiket83.Visible = True
        Tekst84.Visible = True
    End If

Da graferne, og noget af teksten fylder ret meget, kunne jeg godt tænke mig, at rappor-ten trak sig sammen (= færre sider, hver graf fylder en side), men det er jo ikke hele gruppe- eller rapportfoden der skal blive usynlig.
Jeg har haft fat i CanShrink, men hvis jeg har sat den til ja i egenskaber, er der ikke sket noget, og i VBA'en har jeg indtil videre kun fået forskellige fejlmeddelelser ud af det.

Kan man bare ikke det ? eller er det mig der ikke ved hvordan ?

Mvh Sigyn
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2009 - 12:22 #1
Hvis du i egenskabsarket sætter KanStrækkes og KanSkubbesSammen til Ja - både på sektionen og på grafen - skulle det virke.
Måske du også skal se på HoldSammen egenskaben - både på sektionerne og under index (Vis | Sortering og gruppering).
Avatar billede sigyn Seniormester
17. august 2010 - 11:22 #2
Meget forsinket tak for hjælpen. Jeg har dog konstateret, at der ingen etiketter må være, kun tekstfelter, ellers kan jeg ikke få det til at virke (Access2000)