Avatar billede Mette81 Juniormester
11. marts 2009 - 10:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fejlkode '800a03ee'..

Er der nogen der kan se hvad der går galt her?

Microsoft VBScript compilation error '800a03ee'

Expected ')'

/log/tryksager/content/pick_jpeg.asp, line 80

Jpeg.Open( Request ("../uploads/upload/("path")"))
-----------------------------------------^

Mvh Mette.
Avatar billede softspot Forsker
11. marts 2009 - 10:26 #1
Ja, der er en syntaksfejl!

Alt efter hvad du vil, så kan det se således ud:

call Jpeg.Open( Request ("../uploads/upload/(""path"")"))

Jpeg.Open Request ("../uploads/upload/(""path"")")

call Jpeg.Open( Request ("../uploads/upload/(" & path & ")"))

Jpeg.Open Request ("../uploads/upload/(" & path & ")")
Avatar billede softspot Forsker
11. marts 2009 - 10:27 #2
Ups! Og den åbenlyse:

Jpeg.Open Server.MapPath("../uploads/upload/" & Request("path"))
Avatar billede Mette81 Juniormester
11. marts 2009 - 10:34 #3
Jeg har lige prøvet alle fire og jeg kan ikke få nogen af dem til at virke. Jeg vil gerne have det til at vise en thumbnail på en uploadside så man kan se billedet inden man uploader. Filen skal ikke gemmes på serveren før man trykker upload.

Du får lige hele koden:

<FORM ACTION="upload_jpeg.asp" METHOD="POST" ENCTYPE="multipart/form-data">
<TABLE BORDER="1" CELLSPACING="0" CELLPADDING="2">
    <TR><TD BGCOLOR="#faeab8" ALIGN="CENTER"><B>Vælg et billede</B></TD></TR>
    <TR><TD BGCOLOR="#EEEEEE"><INPUT TYPE="FILE" NAME="myFile" SIZE="40"></TD></TR>
    <TR><TD BGCOLOR="#EEEEEE"><INPUT TYPE="SUBMIT" VALUE="Upload fil"></TD></TR>
</TABLE>
</FORM>
<FORM ACTION="pick_jpeg.asp" METHOD="POST" NAME="MainForm">
    <INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="Path" VALUE="<% = Request("Path") %>">
    <INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="Width" VALUE="<% = Request("Width") %>">
    <INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="Height" VALUE="<% = Request("Height") %>">
    <INPUT TYPE="SUBMIT" NAME="Create" VALUE="Se Thumbnail">
</form>
<br>
<%
If Request("Create") <> "" Then

Response.Expires = 0
' create instance of AspJpeg
Set Jpeg = Server.CreateObject("Persits.Jpeg")

' Open source file
Jpeg.Open( Request ("../uploads/upload/("path")"))

' Set new height and width
Jpeg.Width = Request("Width")
Jpeg.Height = Jpeg.OriginalHeight * Jpeg.Width / Jpeg.OriginalWidth

' Perform resizing and
' send resultant image to client browser
Jpeg.SendBinary

End If
%>

Mvh Mette.
Avatar billede Mette81 Juniormester
11. marts 2009 - 10:35 #4
Ved den sidste du sendte får jeg denne fejl:

Persits.Jpeg.1 error '800a0002'

Access is denied.

Mvh Mette.
Avatar billede softspot Forsker
11. marts 2009 - 10:44 #5
Den sidste er nok den rigtige version, men du skal sørge for at dit website's process (på serveren) har rettigheder til at læse den mappe som billedet ligger i.

Det kan også være at sitets indstillinger ikke tillader at du benytter "parent paths" (dvs. f.eks. anvender "../" i stier til server.mappath eller stiangivelser generelt).

Der er altså lige nogle ting du skal have styr på mht. rettigheder på serveren, inden du kan komme videre med fejlsøgning i dette script...
Avatar billede Mette81 Juniormester
11. marts 2009 - 11:51 #6
Det fik mig lidt tættere på en løsning. Tak for det! Smid et svar så du kan få point for din indsats :)

Mvh Mette.
Avatar billede softspot Forsker
11. marts 2009 - 13:01 #7
Betyder det så at du ikke helt har fundet en løsning, eller hvad? :-)

Anyway! Velbekomme...
Avatar billede Mette81 Juniormester
11. marts 2009 - 13:04 #8
Ja det gør det vel.. :)
Avatar billede softspot Forsker
11. marts 2009 - 13:15 #9
Jamen, hvorfor så stoppe her?? Hvad er det aktuelle problem?
Avatar billede Mette81 Juniormester
11. marts 2009 - 13:17 #10
Nej altså jeg tror jeg har fundet ud af at det ikke kunne lade sig gøre og så vil jeg ikke bruge mere tid på at bøvle med det.. Så vigtigt er det alligevel ikke :0)
Avatar billede softspot Forsker
11. marts 2009 - 13:22 #11
OK - tak for point i øvrigt :-)