Avatar billede mrdj Nybegynder
10. marts 2009 - 11:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Webside og sæt X i felt hvis fil eksisterer

jeg har en website med nogle input felter som der bliver tastet nogle få men vigtige data ind i. her har jeg nu udvidet med et felt der hedder "Scannet" (Afkrydsningsboks)

Er det muligt at lave et script som sætter dette felt automatisk til Yes/True HVIS der ligger en fil i en speciel mappe med værdien af det felt der hedder sagsnummer ?

Eksemplel.
Der er oprettet en post med nogle data heraf er det ene sagsnummer - 704125
Så scanner jeg en fil med navnet 704125.pdf til en specifik mappe på serveren og så sætter den værdien af "Scannet" feltet til True fordi filen er scannet.
Avatar billede keysersoze Guru
10. marts 2009 - 11:50 #1
Du kan bruge FSO - http://web-dev.dk/post/2008/10/FileSystemObject---FSO.aspx - til at tjekke om filen ligger der, gør den det kan du sætte checked="checked" på dit inputfelt.
Avatar billede mrdj Nybegynder
10. marts 2009 - 12:07 #2
Vil du kunne hjælpe mig med at lave koden til det ?

Kan se der skal nogle variabler ind i det "Undersøg om fil eksisterer" script til FSO ?

Lige præcis den del er jeg ikke på pokkers skarp til endnu
Avatar billede keysersoze Guru
10. marts 2009 - 12:56 #3
Det eneste der skal bruges af variabler er en boolean du sætter i den if/else der er i koden - og så skal stien selvfølgelig tilpasset. Så er der ikke så meget ændring i det.
Avatar billede softspot Forsker
10. marts 2009 - 14:11 #4
<%
stiTilFil = "c:\mappen\der\indeholder\dokumentet\704125.pdf"
set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
if fso.FileExists(stiTilFil) then
  scannet = true
else
  scannet = false
end if
set fso = nothing
%>
<input type="checkbox" name="scannet"<% if scannet then%> checked<%end if%>> Scannet
Avatar billede softspot Forsker
10. marts 2009 - 14:12 #5
...og lidt mere fikst:

<%
stiTilFil = "c:\mappen\der\indeholder\dokumentet\704125.pdf"
set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
scannet = fso.FileExists(stiTilFil)
set fso = nothing
%>
<input type="checkbox" name="scannet"<% if scannet then%> checked<%end if%>> Scannet
Avatar billede mrdj Nybegynder
10. marts 2009 - 16:00 #6
i stiTilFil står filnavnet 704125.pdf

Filnavnet er jo IKKE permanent for det afhænger af hvad der er indtastet i feltet sagsnummer ?

Skal koden så ikke se anderledes ud
Avatar billede softspot Forsker
10. marts 2009 - 16:52 #7
Koden er nu bare et eksempel på hvordan du finder ud af om checkboksen skal checkes og ikke en fiks og færdig løsning på hvordan du får fat i den rigtige sti osv. - det var jo ikke det spørgsmålet omfattede.

Det eneste du selv lige skal finde ud af, er hvordan du får sat stiTilFil sammen så den afspejler placeringen af den fil der skal checkes på...
Avatar billede mrdj Nybegynder
10. marts 2009 - 20:55 #8
Stien til filerne er den samme uanset sagsnummer, de 2 ting der skal sammenholdes er FILNAVNET som den skal sammenholde med sagsnummeret som ligger i databasen og ud for sagsnummer posten sætte kryds i SCANNET hvis der er en fil tilstede med sagsnummeret?

Umiddelbart vil jeg klart mene det også er det jeg skriver i problem beskrivelsen
Avatar billede softspot Forsker
10. marts 2009 - 21:12 #9
"Er det muligt at lave et script som sætter dette felt automatisk til Yes/True HVIS der ligger en fil i en speciel mappe med værdien af det felt der hedder sagsnummer ?"

Jeg ser, i dette spørgsmål, ikke nødvendigvis en beskrivelse af at der skal laves et opslag i en database ;-)

Anyway! Det er nu ikke for at starte en diskussion på ord og formuleringer, men det jeg vil frem til er, at der er ikke mere i det resterende, end at lave en sammensætning af basisstien (den sti der skal søges i) med det sagsnummer du har fat i og så udføre den stump kode jeg har illustreret. Altså noget i stil med dette:

<%
stiTilFil = "c:\mappen\der\indeholder\dokumentet\" & sagsnummer & ".pdf"
set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
scannet = fso.FileExists(stiTilFil)
set fso = nothing
%>
<input type="checkbox" name="scannet"<% if scannet then%> checked<%end if%>> Scannet

og ja, dette er ikke en fiks og færdig kode som kører i dit miljø, for det har jeg ikke oplysninger nok om dit miljø til at gøre, men du kan forhåbentlig nu se, hvad der skal til for at det kommer til at hænge sammen med din eksisterende kode (hint: sagsnummer skal erstattes af den variabel som rent faktisk indeholder sagsnummeret).
Avatar billede mrdj Nybegynder
10. marts 2009 - 21:21 #10
Mange tak for hjælpen - det var lige præcis det udkast jeg søgte :-) Og beklager at jeg glemte ordet database... ;-)

Lukker hermed spørgsmålet når der er smidt et svar, og løber jeg ind i problemer i forbindelse med implementeringen opretter jeg nyt spørgsmål.
Avatar billede softspot Forsker
10. marts 2009 - 21:29 #11
Velbekomme :-)
Avatar billede softspot Forsker
11. marts 2009 - 10:28 #12
Tak for point :)