Avatar billede pladehoved Nybegynder
09. marts 2009 - 12:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med password

Hej

Jeg har til min ellers velfungerende database lavet en ligeledes velfungerende login model, hvor brugeren skal indtaste brugernavn og password. Begge dele indtastes i en formular, der ligesom felterne er ubundne. Jeg bruger følgende kode til at tjekke om bruger og password er korrekte (hertil kommer en del kode, som registrerer, hvem som logger på, hvornår osv):

Private Sub Kommandoknap12_Click()

If Bruger.Value = DLookup("bruger", "tblAdg") And Password.Value = DLookup("Password", "tblAdg") Then

DoCmd.Close
DoCmd.OpenForm "frmSpecialtilbud"

End if
End sub

Det hele virker fint ... sålænge det kun er mig, som logger på. Ved alle andre brugere meldes der om fejl i passwordet. Det eneste password der virker er mit. Mon man skulle være så heldig, at nogen har en ide om, hvad der er problemet?
Avatar billede fdata Forsker
09. marts 2009 - 22:00 #1
Jeg gætter på at du har oprettet dig selv først. Du mangler at specificere hvilken brugers data, du vil returnere. Derfor får du altid første linie (dig selv).

Udtrykket skal rettes til noget i stil med:

    If Password.Value = nz(DLookup("Password", "tblAdg", "Bruger='" & Bruger.Value & "'"),"") Then

Her tjekker du begge værdier i et hug. Hvis brugeren ikke er oprettet, returneres "". Hvis passwordet er forkert, er udtrykket falsk.
Avatar billede pladehoved Nybegynder
10. marts 2009 - 10:53 #2
Øv , fik ikke kommentaren med, men her er den:
Super - det virker. Jeg har ganske rigtigt oprettet mig selv først, men jeg står ikke øverst i tabellen tbladg. Havde jeg gjort det, havde problemet også givet mening for mig ... uden at jeg dog havde fundet svaret. Så tak for inputtet.
Avatar billede fdata Forsker
10. marts 2009 - 22:01 #3
Velbekomme - og tak for point ;o)